Nikola chce podbić Europę elektryczną ciężarówką

, 9 listopada 2018, 13:24

Tre, czyli trzeci model ciężarówki amerykańskiej firmy Nikola Motors będzie oferowany na rynku europejskim. Czym ma zaimponować potencjalnym klientom? Moc 1000 KM, zasięg ponad 1000 km oraz funkcja jazdy autonomicznej to tylko niektóre zalety pojazdu.

Poza Europą, Nikola Tre ma być oferowana także w Azji i Australii. Z założenia będzie to pojazd podobny do Nikoli One, dostosowany jednak do przepisów dotyczących masy własnej oraz wymiarów obowiązujących poza kontynentem amerykańskim. W Europie istnieją regulacje dotyczące maksymalnej długości całego zestawu, przez co producenci starają się maksymalnie skrócić kabinę pojazdu. Z tego właśnie powodu nadwozie Nikoli Tre nie nawiązuje do opływowego kształtu poprzedników, czyli modeli One i Two.

Producent deklaruje, że projekt Tre stworzono przede wszystkim w odpowiedzi na duże zainteresowanie działalnością firmy, płynące z rynku europejskiego.

Oficjalna prezentacja prototypu europejskiej Nikoli ma odbyć się 16 lub 17 kwietnia 2019 roku. W tym samym czasie odbędzie się też premiera wersji produkcyjnych modeli One i Two. One jest typowym dużym ciągnikiem do transportu długodystansowego, natomiast Two to pojazd dystrybucyjny.

Wspólną cechą wszystkich ciężarówek firmy Nikola jest napęd, za który odpowiadają silniki elektryczne, zasilane prądem pozyskiwanym z ogniw wodorowych. Dzięki takiej konstrukcji możliwe jest uzyskanie zasięgu przekraczającego nawet 1200 km. Pojazdy mają być tańsze w eksploatacji niż typowe ciężarówki z silnikami diesla, a także o wiele sprawniejsze ze względu na charakterystykę pracy silników elektrycznych. Kwestią kluczową jest także oczywiście minimalny wpływ na środowisko, dzięki korzystaniu z ekologicznego napędu.

Nikola Tre ma być dostępna w oficjalnej sprzedaży od 2022 lub 2023 roku. Rynkiem, na którym zadebiutuje prawdopodobnie będzie Norwegia. Na początku wprowadzone zostaną wersje o mocy 1000 lub 500 KM i w konfiguracjach 4×2, 6×2 oraz 6×4. Nikola rozpoczęła już działania, których celem jest pokrycie mapy Europy stacjami tankowania wodoru. Jest to związane z planami sprzedażowymi. Model ma być oferowany w ramach wynajmu, w którego koszt wliczone będzie paliwo wodorowe. Aby zaoferować taką usługę niezbędne jest więc istnienie sieci stacji tankowania.

Komentarze

Brak komentarzy