TMT Services and Supplies, spółka zależna Kapsch TrafficCom, zdobyła zlecony przez miasto Johannesburg kontrakt na instalację, a następnie obsługę Automatycznego Systemu Poboru Opłat (Automatic Fare Collections – AFC) w miejskiej flocie autobusowej. Wartość kontraktu wynosi 17,5 miliona euro.
Wartość prac na początkowych etapach instalacji Automatycznego Systemu Poboru Opłat osiągnie około 11 milionów euro, natomiast wartość świadczonych w dalszej kolejności usług z zakresu obsługi i konserwacji wyniesie dalsze 6,5 miliona euro.
„Zdobycie tego kontraktu, po pomyślnym wdrożeniu podobnego rozwiązania na zlecenie rządu Prowincji Przylądkowej Zachodniej, umocniło pozycję TMT jako lidera na rynku Systemów Poboru Opłat w RPA”, oświadczył Douglas Davey, Dyrektor Zarządzający i jeden z udziałowców TMT.
9 kwietnia 2010 roku, Kapsch TrafficCom (Kapsch) pośrednio objął udziały w TMT reprezentujące 51,43 proc. kapitału zakładowego. Ostatnio wartość ta wzrosła do 56,81 proc.
„Kontrakt dla Johannesburga dowodzi, że spółka ma dobre podstawy do wykorzystania możliwości rozwoju biznesu, które, zgodnie z przewidywaniami, pojawią się w RPA”, stwierdził André Laux, członek Zarządu Kapsch TrafficCom AG.
Przetarg na wprowadzanie systemu elektronicznego poboru opłat w Polsce
16 sierpnia 2010 roku konsorcjum Kapsch TrafficCom złożyło ofertę w przetargu na elektroniczny system poboru opłat zgodnie ze specyfikacją projektu wymaganą przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Kaspch zaproponował nowoczesny i wysoce efektywny koszowo system DSRC, którym w przyszłości będzie można łatwo objąć również pojazdy poniżej 3,5 tony.
Oferta Kapsch TrafficCom wypełnia wszystkie wymagania specyfikacji przetargowej i mieści się w budżecie określonym przez GDDKiA. Kapsch uważa termin realizacji elektronicznego systemu poboru opłat – 1 lipiec 2011 – za realistyczny.
Jak dotąd, Kapsch TrafficCom dostarczył elektroniczne systemy poboru opłat drogowych typu DSRC m.in. w Czechach i Austrii.
Elektroniczny system poboru opłat dla pojazdów powyżej 3,5 tony zostanie wdrożony w Polsce 1 lipca 2011 roku.
Komentarze