DHL Express (Poland) uruchomił 2 nowe terminale – w Kielcach i Szczecinie. Automatyzacja procesów sortowania i nowoczesne rozwiązania oznaczają wymierne korzyści dla klientów firmy.
Terminal w Szczecinie
W Zachodniopomorskiem i Szczecinie firma jest obecna od 20 lat. Klientów obsługuje zespół ponad 130 pracowników i kurierów. Nowy obiekt należy do najnowocześniejszych w regionie. Jednocześnie pełni funkcję terminala do obsługi przesyłek krajowych i międzynarodowych oraz jednej z 6 w Polsce sortowni międzynarodowych przesyłek lotniczych (gateway). DHL Express ma też własną agencję celną oraz magazyn przesyłek celnych. Wartość inwestycji to ponad 4,7 mln euro.
Terminal może obsługiwać do 10 500 przesyłek dziennie. Umożliwiają to m.in. ponad 175-metrowy automatyczny sorter z wydajnością 2200 paczek na godzinę. Powierzchnia hali to 2 854 m2, biura – 650 m2.
Inwestycja jest przyjazna dla środowiska – zastosowane w niej rozwiązania zmniejszają koszty utrzymania ciepła i oszczędność energii elektrycznej, a woda z parkingów i dróg manewrowych przed wprowadzeniem do kanalizacji jest podczyszczana w separatorze produktów ropopochodnych.
Terminal w Kielcach
W regionie świętokrzyskim firma jest obecna od ponad 14 lat. Za obsługę klientów odpowiada blisko 90 pracowników i kurierów DHL Express. Nowy terminal jest najnowocześniejszym obiektem tego typu w Kielcach, wartość inwestycji wyniosła blisko 3,2 mln euro. Dziennie może obsługiwać do 7 500 przesyłek – o 250 proc. więcej niż poprzedni obiekt. Tak znaczny wzrost zapewniają nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. ponad 90-metrowy automatyczny sorter z wydajnością 2 200 paczek na godzinę i bezpośrednim sortem na 2 kierunki wysyłkowe. Powierzchnia hali wynosi 1 850 m2, biura ponad 536 m2.
Wśród zastosowanych rozwiązań proekologicznych znalazł się system wykorzystania wód opadowych do spłukiwania toalet oraz wentylacja mechaniczna wyposażona w centralę wentylacyjną nawiewno-wywiewną z tzw. obrotowym wymiennikiem ciepła.
– „Otwarcie obiektów w Kielcach i Szczecinie jest kolejnym etapem realizacji planu inwestycji w rozwój sieci logistycznej. Tylko w latach 2009-2010 uruchomiliśmy 8 nowych terminali o łącznej wartości blisko 21 mln EUR. To pozwoliło nam na znaczące zwiększenie efektywności procesu obsługi klientów. Ten sukces zawdzięczamy zaangażowaniu naszych pracowników i kurierów, którym chciałbym za to podziękować” – powiedział Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland).
Nowe adresy terminali DHL Express:
Kielce, ul. Skrajna 59B. Punkt Obsługi Klienta czynny pon-pt w godz. 8:00 – 18:00, w sobotę 8:00 – 14:00.
Przecław (Szczecin), ul. Kasztanowa 12. Punkt Obsługi Klienta czynny pon-pt w godz. 8:00-18:00, w sobotę 9:00-14:00.
Komentarze