Zestawy transportowe STILL nagrodzone

24 stycznia 2011, 0:00

Kapituła konkursu „Innowacyjne rozwiązanie dla logistyki” nagradza produkty mające największy wpływ na rozwój branży TSL. W 2010 roku jedno z wyróżnień przypadło zestawom transportowym STILL, które znacznie usprawniają logistykę magazynową.


Zestawy transportowe STILL to system umożliwiający redukcję kosztów procesu logistycznego. Ramy tupu „C” i „E” wraz z ciągnikiem są w stanie zastąpić w pracy kilka standardowych wózków widłowych oraz pozwalają na maksymalnie efektywne wykorzystanie przestrzeni magazynowej. Dodatkowo do obsługi całego zestawu wymagany jest tylko jeden operator.

– „Naszym celem było zaproponowanie mniejszych nośników ładunków, przewożących większe ilości towaru na raz przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracowników w magazynie” – powiedział Borys Wochna, prezes firmy Still. – „Udało nam się zaprojektować rozwiązanie, które pozwala obniżyć wymaganą liczbę pojazdów wykorzystywanych na linii produkcyjnej oraz ułatwić transport materiałów w magazynie” – dodał.

Zestawy transportowe STILL charakteryzują się modułową konstrukcją: Trzy typy ciągników (CX-T, KANVAN 05, R06) i przyczep (ramy typu „E”, „C” i „E” zamknięte) są ze sobą w pełni kompatybilne i umożliwiają maksymalne dostosowanie konkretnego rozwiązania do zaistniałej w magazynie sytuacji. Dopuszczalna długość to pięć ram „E”, lub cztery ramy „C” w jednym zestawie. Dzięki zastosowaniu systemu liftrunner wózki transportowe mogą zostać przymocowane do przyczepy bardzo nisko przy podłożu, co ułatwia załadunek. Przy realizacji przewozu wózki są hydraulicznie lub pneumatycznie podnoszone, tak by nie miały kontaktu z podłożem. Umożliwia to odciążenie kółek i tym samym wydłużenie żywotności eksploatacyjnej wózków oraz ograniczenie hałasu podczas jazdy. Podnoszenie i opuszczanie ładunku odbywa się automatycznie, dzięki umieszczonemu w kabinie ciągnika, czujnikowi nacisku.

– „Liftrunner reaguje na obecność operatora. Z chwilą opuszczenia przez operatora ciągnika, system automatycznie obniża wózki transportowe na wysokość umożliwiającą ich wymianę” – powiedział Borys Wochna.

Wykorzystanie w jednym zestawie aż pięciu ram typu „E” lub „C” oznacza możliwość jednoczesnego dowożenia i odwożenia materiałów. Załadowane wózki transportowe dowożone są w prosty sposób na stanowiska pracy i wymieniane na puste. Prędkość jazdy zestawu w zależności od ciągnika oraz ciężaru transportu może osiągnąć nawet 15 km/h, przy zachowaniu bardzo dobrych warunków jazdy.

– „Każda rama podąża ściśle po torze nakreślonym przez ciągnący ją wózek. Przy bardzo małym promieniu skrętu, standardowo wynoszącym 3,9 metra, maksymalne odchylenia przy skręcie sięgają jedynie 2 procent na całej długości zestawu” – powiedział Wochna.

Przy zastosowaniu ramy typu „E” średnica zawracania zmniejsza się aż do niecałych 3 metrów, dzięki czemu materiały są sprawnie przewożone nawet w magazynach o wąskich korytarzach roboczych.

Ogłoszenie wyników konkursu „Innowacyjne rozwiązanie dla logistyki” nastąpiło podczas grudniowej Gali Logistyki i Transportu w Warszawie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!