W ostatnich dniach kwietnia 2011 Markus Oestreich, kierujący pojazdem ciężarowym MKR Renault wyposażonym w opony Goodyeara, objął prowadzenie w pierwszym wyścigu tegorocznych zawodów FIA European Truck Racing Championship, odbywającym się w Donington Park w środkowej Anglii.
Niemiecki kierowca – czwarty w mistrzostwach świata w 2010 roku – wygrał dwa z czterech wyścigów i zajął trzecie miejsce w innym, co zapewniło mu pozycję lidera (z wynikiem 51 punktów) w klasyfikacji Mistrzostw Świata Ubiegłoroczny Mistrz Świata – Hiszpan Antonio Albacete za kierownicą pojazdu MAN, zajął trzecie miejsce z 37 punktami, tuż za innym kierowcą pojazdu ww. firmy – Niemcem Uwe Nittelem, który zdobył 39 punktów.
Wyścigi ciężarówek to sport, który przyciąga ponad 150 tysięcy widzów na europejskie tory wyścigowe i 80 milionów widzów na całym świecie przed telewizorami. To właśnie Goodyear dostarcza opony do wszystkich 24 ciężarówek wyścigowych, biorących udział w tegorocznych zawodach. Jednak rola Goodyear nie kończy się na produkcji specjalnie zaprojektowanych i wykonanych opon. Goodyear zapewnia również wsparcie techniczne na wszystkich 10 wyścigach zawodów FIA.
W 2011 roku wszystkie opony będą wyposażone w chipy RFID, zatem po raz pierwszy w historii będzie można prowadzić systematyczne monitorowanie pojazdów
w czasie wyścigów.
Wśród załóg biorących udział w wyścigu znajdują się zespoły sponsorowane przez firmy MAN i Renault. MAN wystawi aż pięć drużyn, natomiast Renault będzie reprezentowany przez trzy zespoły.
Opony Goodyear do wyścigowych pojazdów ciężarowych są zaprojektowane celowo tak, aby zapewnić doskonałe osiągi uczestnikom wyścigów. Takie opony mają rozmiar 315/70 R22.5, a ich karkasy zaprojektowano przy wykorzystaniu Max Technology. Mieszankę bieżnika stworzono w taki sposób, aby mogła pochłaniać nadmiar ciepła i zapewniała optymalne wyniki w warunkach zmagań sportowych. Ponadto specjalny zestaw materiałów chroni opony przed przypadkowym uszkodzeniem i nadmiernym zużyciem. Specyfikacja opon zapewnia bezpieczną jazdę przy prędkościach do 170 km/hi pojazdach o masie 6 500 kg.
Kalendarium zawodów na 2011 rok:
* 24 kwietnia – Donington Park, Wielka Brytania
* 22 maja – Misano, Włochy
* 5 czerwca – VIII G.P. Camión de las Naciones, Hiszpania
* 19 czerwca – Nogaro, Francja
* 10 lipca – Nürburgring, Niemcy
* 31 lipca – Truck Battle Russia, Rosja
* 28 sierpnia – Czech Truck Prix 2011, Czechy
* 18 września – Zolder, Belgia
* 2 października – XXV G.P. Camión de Espa?a, Hiszpania
* 9 października – Le Mans, Francja.
Komentarze