Test spalania pojazdu MAN TGX EfficientLine

Redakcja, 24 czerwca 2011, 10:13

Test przeprowadzony na trasie 70000 kilometrów potwierdza, że pojazdy MAN TGX EfficientLine spalają nawet o 3 litry oleju napędowego mniej.

Na długiej trasie promocyjnej firma MAN Truck & Bus potwierdziła, że pojazdy ciężarowe, zaprojektowane zdecydowanie pod kątem efektywności, już dzisiaj mogą zaoszczędzić nawet 3 litry paliwa na 100 kilometrów, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery. W przeliczeniu na jedną tonę przewożonego towaru oznacza to redukcję zużycia paliwa o ponad 10 procent. Efekt taki można osiągnąć dzięki konsekwencji w pracach projektowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa oraz sprawdzonej technologii.

Po 20 etapach w dziesięciu krajach „Consistently Efficient Tour“ 2011 dotarł do celu w Monachium. Eksperci ds. efektywności transportu informowali na poszczególnych etapach o możliwościach dalszego ograniczania kosztów eksploatacji pojazdów przez operatorów i równocześnie o zmniejszeniu obciążenia środowiska. Na poszczególnych etapach przejazdu towarzyszyło w sumie 1200 klientów i dziennikarzy.

Dr. Frank Hiller, członek zarządu odpowiedzialny za Marketing, Sales & Services w firmie MAN Truck & Bus, jest zadowolony z reakcji klientów: „zainteresowanie konkretnymi możliwościami ograniczenia zużycia paliwa w transporcie dalekobieżnym jest ogromne. Coraz więcej przedsiębiorstw zdecydowanie poszukuje wyjątkowo efektywnych pojazdów, takich jak TGX EfficientLine.“

Pojazdy MAN TGX EfficientLine 1 i 2, uczestniczące w maju i czerwcu 2011 w „Consistently Efficient Tour“, zaoszczędziły w porównaniu z pojazdem referencyjnym – TGX bez pakietu „Efficient” – średnio 3,3 i 3,0 litra paliwa na 100 kilometrów, przy prędkości końcowej 89 km/h. Średnie zużycie paliwa obu pojazdów TGX EfficientLine na trasie przejazdu wyniosło 29,6 i 29,9 litrów na 100 kilometrów. Pojazd referencyjny spalił średnio 32,9 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Różnica prędkości między dwoma pojazdami TGX EfficientLines a pojazdem referencyjnym była natomiast niewielka i wyniosła ponad 2,3 km/h. Każdy z pojazdów przejechał w ramach rajdu ponad 11.500 kilometrów. Partner rajdu, firma Aral, podaje przejechane kilometry w sposób neutralny dla CO2.

W ramach przejazdów pomiarowych tych pojazdów, przeprowadzonych pod nadzorem TÜV SÜD w kwietniu 2011 roku, ustalono zużycie paliwa o 2,9 i 2,8 litra mniejsze w porównaniu z pojazdem referencyjnym. Niezależne pomiary potwierdzają zatem potencjał pojazdów TGX EfficientLine w zakresie ograniczenia zużycia paliwa. Wyniki uzyskano na podstawie pomiarów przeprowadzonych w sumie na 70000 kilometrów europejskich dróg w normalnych warunkach. 

fot. http://www.blog.consistently-efficient.com

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

89.73.83.* (26 kwietnia 2012, 18:59) ~ A jechali z ładunkiem czy bez,bo mój tgx 440 z 2008r. pod wywrotką pali 40L. na setkę.Dodam, ze jeżdżę w koło komina

0 0 Odpowiedź

83.4.60.* (18 września 2012, 0:09) ~ witam mam dwa maniki 440 PS z 2010r 150000tys. minimum ktore mi przywiozł na trasie PL - ES- PL waga 6t. to 24,1lit/100km a mam drugiego maniaka EfficientLine z 2011r. 30000tys.km norma na tej samej trasie z tym samym ładunekiem 22,9lit./100km. Pozdrawiam

0 -1 Odpowiedź

31.128.8.* (1 grudnia 2013, 13:03) ~ twoj man jest oszczedny ale sa many ktore jeszcze produkuja ppaliwo

0 0 Odpowiedź

217.173.254.* (2 marca 2014, 9:52) ~ jasne a świstak siedział i zawijał w sreberka

-1 0 Odpowiedź

Mariusz (11 stycznia 2018, 17:30) ~ Jezdzil manem tgx 18 440 do hiszpanii i powiem wam ze z ladunkim 24 tony mialem norme od 31l do 33, a przeliczalo sie 25,9 + 0,2l od tony

0 0 Odpowiedź