Test spalania pojazdu MAN TGX EfficientLine

, 24 czerwca 2011, 10:13

Test przeprowadzony na trasie 70000 kilometrów potwierdza, że pojazdy MAN TGX EfficientLine spalają nawet o 3 litry oleju napędowego mniej.

Na długiej trasie promocyjnej firma MAN Truck & Bus potwierdziła, że pojazdy ciężarowe, zaprojektowane zdecydowanie pod kątem efektywności, już dzisiaj mogą zaoszczędzić nawet 3 litry paliwa na 100 kilometrów, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery. W przeliczeniu na jedną tonę przewożonego towaru oznacza to redukcję zużycia paliwa o ponad 10 procent. Efekt taki można osiągnąć dzięki konsekwencji w pracach projektowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa oraz sprawdzonej technologii.

Po 20 etapach w dziesięciu krajach „Consistently Efficient Tour“ 2011 dotarł do celu w Monachium. Eksperci ds. efektywności transportu informowali na poszczególnych etapach o możliwościach dalszego ograniczania kosztów eksploatacji pojazdów przez operatorów i równocześnie o zmniejszeniu obciążenia środowiska. Na poszczególnych etapach przejazdu towarzyszyło w sumie 1200 klientów i dziennikarzy.

Dr. Frank Hiller, członek zarządu odpowiedzialny za Marketing, Sales & Services w firmie MAN Truck & Bus, jest zadowolony z reakcji klientów: „zainteresowanie konkretnymi możliwościami ograniczenia zużycia paliwa w transporcie dalekobieżnym jest ogromne. Coraz więcej przedsiębiorstw zdecydowanie poszukuje wyjątkowo efektywnych pojazdów, takich jak TGX EfficientLine.“

Pojazdy MAN TGX EfficientLine 1 i 2, uczestniczące w maju i czerwcu 2011 w „Consistently Efficient Tour“, zaoszczędziły w porównaniu z pojazdem referencyjnym – TGX bez pakietu „Efficient” – średnio 3,3 i 3,0 litra paliwa na 100 kilometrów, przy prędkości końcowej 89 km/h. Średnie zużycie paliwa obu pojazdów TGX EfficientLine na trasie przejazdu wyniosło 29,6 i 29,9 litrów na 100 kilometrów. Pojazd referencyjny spalił średnio 32,9 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Różnica prędkości między dwoma pojazdami TGX EfficientLines a pojazdem referencyjnym była natomiast niewielka i wyniosła ponad 2,3 km/h. Każdy z pojazdów przejechał w ramach rajdu ponad 11.500 kilometrów. Partner rajdu, firma Aral, podaje przejechane kilometry w sposób neutralny dla CO2.

W ramach przejazdów pomiarowych tych pojazdów, przeprowadzonych pod nadzorem TÜV SÜD w kwietniu 2011 roku, ustalono zużycie paliwa o 2,9 i 2,8 litra mniejsze w porównaniu z pojazdem referencyjnym. Niezależne pomiary potwierdzają zatem potencjał pojazdów TGX EfficientLine w zakresie ograniczenia zużycia paliwa. Wyniki uzyskano na podstawie pomiarów przeprowadzonych w sumie na 70000 kilometrów europejskich dróg w normalnych warunkach. 

fot. http://www.blog.consistently-efficient.com

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

89.73.83.*, 26 kwietnia 2012, 18:59 0 0

A jechali z ładunkiem czy bez,bo mój tgx 440 z 2008r. pod wywrotką pali 40L. na setkę.Dodam, ze jeżdżę w koło komina

Odpowiedz

83.4.60.*, 18 września 2012, 0:09 0 -1

witam mam dwa maniki 440 PS z 2010r 150000tys. minimum ktore mi przywiozł na trasie PL - ES- PL waga 6t. to 24,1lit/100km a mam drugiego maniaka EfficientLine z 2011r. 30000tys.km norma na tej samej trasie z tym samym ładunekiem 22,9lit./100km.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 10 lutego 2019, 12:50 0 -1

KOLEGO TE MANIKI TO W MANUALU CZY AUTOMAT

Odpowiedz

31.128.8.*, 1 grudnia 2013, 13:03 3 0

twoj man jest oszczedny ale sa many ktore jeszcze produkuja ppaliwo

Odpowiedz

217.173.254.*, 2 marca 2014, 9:52 1 -1

jasne a świstak siedział i zawijał w sreberka

Odpowiedz

Mariusz, 11 stycznia 2018, 17:30 0 -1

Jezdzil manem tgx 18 440 do hiszpanii i powiem wam ze z ladunkim 24 tony mialem norme od 31l do 33, a przeliczalo sie 25,9 + 0,2l od tony

Odpowiedz

jedrula, 22 września 2018, 13:29 1 -3

Witam wszystkich jestem kierowcą i jeżdżę Manem 440 z 2016 roku i spalanie na komputerze wynosi na razie 22.7 litra i ciągle spada.przy 17000 km może ktoś mnie pobije.
Sądzę że zejdzie poniżej 22 litrów.
Mój szef jest bardzo zadowolony bo poprzedni kierowca miał zużycie 26 litrów

Odpowiedz

jery, 22 marca 2020, 16:42 0 0

ale jestes durny

Odpowiedz

Anonim, 1 lipca 2019, 9:34 3 0

Tylko nie napisałeś że raz w tygodniu tankujesz za swoje aby uniknąć przepadły

Odpowiedz

Kuba, 31 lipca 2019, 21:33 0 0

A ja jezdziłem Manem 440 z 2016 w UK i palił od 38 do 50 i co biznesmany na to ??? każde Auto musi palic paliwo nie zanizajcie stawek a nie bedzie tyle płaczu bo tylko w Polsce sa normy !!!

Odpowiedz