Wspomaganie kierownicy TRW dla lekkich pojazdów komercyjnych

, 28 listopada 2011, 14:01

Firma TRW dostarcza elektryczno-hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego (EPHS) grupie producentów lekkich pojazdów komercyjnych (LCV), które powstają w 2011 roku.

System EPHS firmy TRW pozwala na oszczędność paliwa i ograniczenie emisji CO2 tak jak w przypadku systemu elektrycznego wspomagania kierownicy. Ponadto, system EPHS znajduje także zastosowanie w przypadku pojazdów o większej ładowności. Opracowany przez tę firmę system najnowszej generacji, Gen-C, przoduje na rynku pod względem mocy wyjściowej uzyskiwanej z systemów 12-woltowych.   

Komisja Europejska ogłosiła ostatnio plany dotyczące jeszcze większego ograniczenia limitów emisji dla pojazdów LCV do 175g/km do 2017 roku i 147g/km do roku 2020.

Jak mówi Frank Lubischer, vice-prezes ds. inżynierii układów kierowniczych: „Dostrzegamy w pojazdach LCV olbrzymi potencjał rozwoju, szczególnie gdy normy dotyczące emisji CO2 stają się coraz bardziej restrykcyjne, a systemy elektrycznego wspomagania układów kierowniczych nie są w stanie obsługiwać pojazdów z coraz większymi  obciążeniami osi. Zwarty zespół pompowy TRW Gen-C dostarcza do 1kW mocy i może wspomagać osie obciążone do 18 kN w pojazdach o dopuszczanej masie całkowitej do 7 ton.” 

Mniejsze zużycie paliwa i komfort oferowane przez EPHS, są korzystne dla kierowców samochodów dostawczych i właścicieli flot samochodowych. System TRW wykorzystuje również zaawansowaną technologię wspomagania układu kierowniczego w zależności od prędkości pojazdu. Ta możliwość elastycznej regulacji pozwala na dostosowanie siły wspomagania do różnych warunków jazdy, zapewniając wygodne ustawienia podczas parkowania i jazdy po mieście, a z drugiej strony również poczucie bezpieczeństwa i komfortu przy większych prędkościach. Istnieje również opcja regulacji siły wspomagania w zależności od informacji dotyczącej obciążenia pojazdu dostarczonej z innych podsystemów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!