Hybrydowe Renault Premium Distribution w Paryżu

27 stycznia 2012, 9:46

Pod koniec 2011 roku na ulicach Paryża pojawiło się hybrydowe Renault Premium Distribution Hybris Tech. Firma Point.P, największy dystrybutor materiałów budowlanych we Francji, będzie wykorzystywała największy hybrydowy pojazd skrzyniowy z żurawiem w Europie do zaopatrywania klientów w ciężkie materiały budowlane w północno-wschodniej i wschodniej części Paryża.

Ta 26-tonowa ciężarówka z układem napędowym 6×2*4 posiada silnik DXi 7 o mocy 310 KM, zabudowę skrzyniową z żurawiem z tyłu oraz przystawkę odbioru mocy na skrzyni biegów. Jest to największa hybrydowa ciężarówka z tego typu zabudową produkowana w Europie. Będzie zaopatrywała klientów firmy Point.P, zarówno firmy jak i odbiorców indywidualnych, w ciężkie materiały budowlane (piasek, cement, pustaki) w północno-wschodniej i wschodniej części Paryża.


Renault Premium Distribution z napędem hybrydowymZastosowana w tej ciężarówce technologia napędu hybrydowego jest efektem blisko trzech lat prac doświadczalnych prowadzonych przez Renault Trucks. Pojazd jest dobrze przystosowany do pracy w strefach miejskich i okołomiejskich: oprócz obniżonego o 1/5 zużycia paliwa, jest także mniej hałaśliwy i uciążliwy dla mieszkańców.

Zgromadzona w akumulatorach (ładowanych w trakcie hamowania) energia jest przesyłana do silnika elektrycznego, który jest wykorzystywany przy każdym ruszaniu. Po przekroczeniu prędkości około 20 km/h, napęd zapewnia silnik wysokoprężny. Wykorzystywany jest on w tych fazach jazdy, w których zużywa najmniej paliwa, czyli poza fazami ruszania.

Renault Trucks od lat pracuje nad alternatywnymi rodzajami napędu, przeznaczonymi głównie do użytkowania w strefach miejskich i zurbanizowanych: elektrycznym, hybrydowym oraz gazem ziemnym. Rodzaje te są zgrupowane pod wspólnym logo Clean Tech.

Firma uruchomiła program autoryzacji Clean Tech swojej sieci warsztatów, co wynika z konieczności opanowania nowych umiejętności oraz specyficznych narzędzi do przeglądów i napraw w związku z zastosowaniem nowych technologii.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!