Produkty UFI Filters dostępne do silników Kamaz i Liebherr

, 11 marca 2021, 12:46

Firma UFI Filters rozszerza ofertę produktów do zastosowań Heavy Duty o pełny asortyment filtrów do silników Diesla Kamaz R6 i Liebherr D956. Obejmuje on filtr oleju, filtr oleju napędowego i obrotowy filtr blow-by z medium filtracyjnym FormulaUFI.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy opracowany przez obydwu producentów spełnia wymogi emisji spalin Stage V i jest zgodny z planowaną na przyszłość normą Stage VI. Ponadto, jego termin przeglądu technicznego został wydłużony do 150 tys. km.

Nowy silnik o pojemności 12 l i mocy od 250 do 400 kW został wyposażony w system wtrysku paliwa Common Rail, opracowany przez firmę Liebherr, oraz w jednostkę sterującą silnikiem (ECU). Ochronę wtryskiwaczy gwarantuje filtr oleju napędowego UFI z medium filtracyjnym FormulaUFI.Micron, stworzonym na bazie celulozy z włóknem szklanym.

Zapewnia on wysoką skuteczność filtracji – powyżej 98,6% dla cząsteczek o wymiarach do 4 mikronów (zgodnie z normą ISO 19438) – i długi okres użytkowania – do 3 tys. h. Solidna obudowa z odlewanego aluminium pozwala na przymocowanie filtra do korpusu silnika, a plastikowa pokrywa zapewnia lekkość i elastyczność, umożliwiając działanie przy ciśnieniu do 12 bar. W celu zabezpieczenia silnika przed wkładem niespełniającym wymagań OE, firma zastosowała system mocowania wkładu filtrującego i plastikowej pokrywy.

Filtr oleju UFI z obudową z odlewanego aluminium i plastikową pokrywą może działać przy ciśnieniu 15 bar. Wkład wewnętrzny, wyposażony w zaczep, został opracowany z medium filtracyjnym FormulaUFI.StratiFlex w kształcie wielowarstwowej plisy z włókna szklanego. Jego zdolność filtracji wynosi 99,5% dla cząsteczek większych od 12 mikronów (Beta 200 @ 12 µ). W celu zagwarantowania wysokiej skuteczności filtracji, FormulaUFI.StratiFlex posiada zdolność do akumulacji, dzięki czemu filtr można wymienić po 3 tys. h użytkowania.

Zadaniem filtra blow-by jest filtrowanie i odzyskiwanie oparów olejowych wychodzących z komory spalania i trafiających do miski olejowej. Zawierają one m.in. kropelki wytwarzane przez wał korbowy podczas pracy silnika (oil shaking). Olej musi zostać usunięty, zanim tzw. gazy blow-by zostaną ponownie wprowadzone do obiegu w komorze spalania po wymieszaniu z zassanym powietrzem. Filtr odgrywa zasadniczą rolę w ograniczaniu emisji zanieczyszczeń powstałych na skutek spalania kropelek oleju wprowadzonych do obiegu w komorze spalania. Gazy są odzyskiwane, a następnie filtrowane.

Zapobiega to emisji zanieczyszczeń do atmosfery i formowaniu się nowych zarodków z pyłów, jak również cząsteczek stałych (PM) gromadzących się w rurze wydechowej wskutek spalania oleju. Filtr blow-by UFI do silników Kamaz R6 i Liebherr D956 należy do grupy obrotowych i samoczyszczących produktów Gen 2. Jest on montowany bezpośrednio na wale pompy wysokiego ciśnienia, posiada medium filtracyjne z materiału syntetycznego i włókna szklanego FormulaUFI.Micron, a także jest odporny na środowisko kwaśnych gazów blow-by. Jego skuteczność filtracji wynosi 95%, zgodnie z normą ISO 17536, może on pracować przy ciśnieniu roboczym od 2 do 25 mbar dla 3/4 mapowania silnika i utrzymuje wysoką wydajność do 3 tys. h.

– Ten projekt pokazuje, że UFI Filters jest pełnoprawnym partnerem w zakresie oryginalnego wyposażenia OEM, oferując szeroki asortyment produktów do samochodów ciężarowych i terenowych. Jesteśmy dumni z możliwości dalszego rozwoju naszej współpracę z marką Kamaz i wzmocnienia obecności na rynku dzięki grupie przemysłowej Liebherr. Grupa UFI Filters kontynuuje rozbudowę asortymentu produktów na pierwszy montaż do pojazdów typu Heavy Duty, tworząc podwaliny dla dalszego wprowadzania i wzbogacania oferty Aftermarket. Dzięki temu nasi dystrybutorzy będą mogli dalej korzystać z produktów o najwyższej jakości oryginalnego wyposażenia – stwierdza Onofrio Defina, COO & Sales Aftermarket EMEA Director UFI Filters.

Zamiennik filtra oleju jest dostępny w katalogu UFI pod numerem 25.169.00 i SOFIMA S 5169 PE. Wkład filtra do silnika Diesla zostanie wprowadzony w bieżącym roku z referencją 26.068.00, jak również zamiennik filtra blow-by, który jest podstawowym elementem umożliwiającym zmniejszenie zanieczyszczeń produkowanych przez silnik.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!