Żuraw HMF na podwoziu Scania dedykowany do transportu szkła

21 czerwca 2012, 15:47

Żuraw HMF 1800-K3 z systemem przesuwnej plandeki zabudowany na podwoziu Scania 6×2 dedykowany jest klientom zajmującym się transportem szkła wielkogabarytowego, którzy potrzebują ściśle specjalistycznego sprzętu.

Platforma  z system przesuwanej plandeki wykonana przez firmę WESOB WECON w połączeniu z żurawiem hydraulicznym HMF 1800-K3 stanowi ciekawy zestaw. Tak skonfigurowany pojazd umożliwia transport nietypowych ładunków wymagających specyficznych rodzajów stojaków oraz wolnej przestrzeni  wokół rozładowywanego towaru.  Dzięki możliwości całkowitego zsunięcia plandeki wraz z konstrukcją, w przód lub w tył zabudowy, dostęp do ładunku jest równie łatwy jak w przypadku typowej platformy ładunkowej – nie występują żadne elementy ograniczające jak np. konstrukcja plandeki.

Tego typu zabudowa   o długości 6 500 mm połączona z żurawiem sprawdza się podczas tzw. wysokiego załadunku. Przy zsuniętej plandece zamontowany na tylnym zwisie żuraw  1800-K3 zapewnia sprawny załadunek/rozładunek, natomiast na czas transportu rozłożona plandeka  zabezpiecza przewożony towar przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi.  Dzięki sterowaniu radiowemu żurawia z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym INFOCENTER, operator może stać w najbardziej dogodnym  miejscu w czasie pracy ze „szklanym ładunkiem”, który (biorąc pod uwagę delikatną strukturę) musi być układany z  niezwykłą dokładnością na całej długości skrzyni. Sterowanie radiowe wpływa również na precyzję ruchów żurawia, co jest wyjątkową zaletą przy podnoszeniu wielkogabarytowych szklanych tafli o rozmiarach dochodzących do 2900 mm, a w specjalnych konfiguracjach nawet 3000 mm. Inne zabezpieczenia ładunku to specjalne sprężyny plandeki, która podczas zsuwania nie opada w dół i w ten sposób nie dotyka ładunku. Sprawną i bezpieczną pracę żurawiem zapewnia system HDL (system ciężkiego udźwigu), który współpracuje ze sterowaniem radiowym i umożliwia dobór prędkości pracy w zależności od wagi podnoszonego ładunku (występują 4 rodzaje prędkości pracy od 100%-20%). Brak kąpieli olejowej w podstawie żurawia oraz technologia złączy spawanych to rozwiązania firmy HMF, które powodują, że duńskie żurawie są lżejsze. Uzyskana w ten sposób większa ładowność pojazdu jest kolejną zaletą podczas transportu szkła.  Żuraw 1800 w wersji K3 pozwala na rozładunek towaru o masie 1460 kg w odległości nawet  do 10,2 m, do tego zastosowane podwójne przeguby ósemkowe utrzymają charakterystykę udźwigu przy pracy na wysokości zachowując pełną stateczność.  „Przeprost” względem ramienia głównego o 15 ◦ w górę umożliwia rozładunek ciężkich tafli szkła na niskich poziomach w wąskich miejscach. Duży komfort pracy zapewnia zamontowany  na ramieniu żurawia reflektor roboczy, który przyda się w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

Szereg nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych zastosowanych w żurawiu HMF (bezobsługowy system wysięgników teleskopowania, sześciokątne profile, system węży hydraulicznych prowadzonych wewnątrz wysięgników) znacznie obniżają koszty eksploatacji urządzenia dzięki czemu produkty HMF są szeroko wykorzystywane również w branży budowlanej, komunalnej i energetycznej gdzie kluczowymi cechami są niezawodność, wytrzymałość i funkcjonalność konstrukcji.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!