I-Torque – oszczędność paliwa i lepsze właściwości jezdne

, 17 września 2012, 15:42

Volvo Truck stworzyło nowy układ napędowy, który spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6 i poprawia właściwości jezdne. W połączeniu z I-See, zmniejsza również zużycie paliwa do 10 procent.

Swoje właściwości jezdne I-Torque zawdzięcza połączeniu dużego momentu obrotowego z nową zautomatyzowaną skrzynią biegów, zdolną do zmiany przełożeń pod obciążeniem („powershift"). Napęd udostępnia nie mniej niż 2800 Nm momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej silnika, co zwiększa cichobieżność.

– Niższa prędkość obrotowa oznacza mniej cykli wtrysku i spalania – i mniejsze tarcie. I-Torque operuje w zakresie, w którym silnik D13 osiąga największą sprawność, czyli między 900 a 1200 obr/min– mówi Mats Franzén, dyrektor ds. strategii rozwoju silników w Volvo Trucks.

Osiągi I-Torque są rezultatem zastosowania dwóch kluczowych podzespołów: nowego silnika D13 Euro 6, rozwijającego moc 460 KM i moment obrotowy 2800 Nm, oraz nowej wersji skrzyni biegów I-Shift wyposażonej w podwójne sprzęgło. Do nowych cech, dzięki którym silnik jest bardziej oszczędny należą m.in. system Turbocompound, nowe oprogramowanie, układ wtryskowy Common Rail i układ recyrkulacji spalin (EGR).

Produkcja Volvo I-Torque ruszy w Europie jesienią 2013 r., z myślą o pojazdach Euro 6. Przedtem jednak zostanie wprowadzony na rynek pierwszy silnik D13 Euro 6 dla Volvo FH.

(pk)

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!