Producent naczep Feber Inter Cars radzi sobie coraz lepiej na polskim rynku, a także rozwija eksport. Na temat najnowszej oferty firmy rozmawialiśmy z prezesem spółki, nowym członkiem Zarządu Inter Cars SA., Witoldem Kmieciakiem.
Sprzedaż naczep Feber poprzez filie Inter Cars odbywa się już od ponad roku. Jakie są największe korzyści z tego rozwiązania dla klientów Feber?
Największa korzyść to możliwość oglądania naczepy bez konieczności odwiedzania fabryki w Sieradzu. Ułatwia to podjęcie decyzji klientowi, a fakt, że odbywa się to na filii największego dystrybutora części zamiennych upewnia klienta, że po zakupie nie zostanie sam z tym produktem.
Czy w różnych filiach, w różnych regionach Polski eksponowane są naczepy, na które jest największe zapotrzebowanie w danym regionie?
Obecnie niezależnie od regionu Polski sprzedawane są naczepy duże tzn. 40 m3 i większe, do przewożenia płodów rolnych, węgla, itd. Wyjątkiem jest Śląsk gdzie bardzo dobrze sprzedaje się nasza nowa naczepa do złomu 50-55 m3.
Jak wiemy dynamicznie rozwija się eksport pojazdów Feber poza granice kraju. Inter Cars ma swoje oddziały również za granicą – czy planowane jest wprowadzenie sprzedaży pojazdów Feber również poprzez zagraniczne filie IC?
Na rynkach zagranicznych na razie współpracujemy z firmami produkującymi podobne produkty. To zapewnia nam odpowiednie zaplecze serwisowe, ale wszystkie filie znają nasze produkty i nie wykluczamy, że w przyszłości również nasze filie zagraniczne będą sprzedawały naczepy.
Jak rozwija się program wypożyczania pojazdów Feber? Ile naczep aktualnie znajduje się w ofercie wypożyczalni?
Łącznie mamy w wypożyczalni 66 naczep. Wypożyczalnia potwierdza sytuację na rynku – wszystkie naczepy o większej kubaturze mamy wypożyczone, małe, przeznaczone do żwiru stoją. Część z nich wymieniamy na większe, ale ponieważ na wiosnę spodziewamy się klientów ze żwirowni to kilkanaście sztuk będziemy mieli do dyspozycji.
Przejdźmy do oferty firmy. Nowością Febera jest naczepa do przewozu zbóż. Pojazd ten zyskuje uznanie w Europie. Jakie są jego najważniejsze zalety?
Zastój na rynku małych naczep żwirowych trwa już od początku roku 2012. Trudności inspirują do działania, dlatego powstała naczepa o bardzo dobrym wskaźniku waga/objętość – do przewozu ziarna. Idąc dalej tym tropem mamy już dzisiaj w ofercie podobną przyczepę do przewozu ziarna. Klienci którzy kupili dotąd te pojazdy chwalą je za uniwersalność, odporność na warunki ich eksploatacji w Polsce. W 2012 r. wprowadziliśmy również stalową wersję „ziarno-wozu” do przewozu złomu. Pokazaliśmy ją we wrześniu na 12. targach części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów Inter Cars SA. Klienci, którzy ją kupili rekomendują ją za wytrzymałość. Robią to na tyle przekonywająco, że produkujemy już kilka sztuk miesięcznie tych naczep.
Kolejną nowością jest przyczepa do przewozu drewna. Czy jest ona oferowana na rynku polskim, czy jednak powstała z myślą o eksporcie?
Wyprodukowaliśmy kilka przyczep dla klienta krajowego, ale uzyskane doświadczenie pozwoliło nam na rozpoczęcie współpracy z naszym klientem skandynawskim. Pierwsze przyczepy leśne odbierze on jeszcze w tym miesiącu.
Feber stworzył także wywrotkę rynnową z klapą hydrauliczną. W jakim celu to rozwiązanie zostało zastosowane? Jaki problem ma rozwiązać?
Nasze naczepy mają europejską homologację. Takie rozwiązania na rynkach Europy zachodniej to standard. Tę wywrotkę mamy w ofercie i docenił to klient z woj. lubelskiego, który zdecydował się na jej zamówienie. Zaletą produktu jest bezpieczeństwo. Zablokowanie mechanicznych systemów ryglujących może doprowadzić do wywrócenia się naczepy podczas wyładunku. W tym przypadku hydraulika zapewnia 100 % gwarancję otwarcia klapy. Drugą zaletą jest wygoda kierowcy, gdyż tak wyposażoną wywrotkę można obsługiwać nie wychodząc z kabiny.
Komentarze