Nowy Mercedes-Benz Atego

, 8 lutego 2013, 11:33

Nowy Mercedes-Benz Atego, spełniający normę Euro VI, otrzymał nowe układy napędowe. Zastosowano też innowacje w zakresie zawieszenia oraz kabiny.

Nowe silniki Atego

Mercedes AtegoAtego kontynuuje swój byt w dystrybucyjnym segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton. Wprowadzono siedem nowych odmian silnikowych Euro VI, współpracujących z szeroką gamą przekładni manualnych i automatycznych. Pozwala to precyzyjnie dopasować Atego do specyficznych wymogów i różnorodnych zastosowań w transporcie dystrybucyjnym.

W celu dostosowania do normy emisji spalin Euro VI, Atego dostępny jest z czterema nowo opracowanymi silnikami 4-cylindrowymi BlueTec 6 z serii OM 934 o pojemności 5,1 l. Jednostki z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i regulacją faz rozrządu oferowane są w szerokim zakresie mocy od 115 kW (156 KM) do 170 kW (231 KM). Dodatkowo, Atego Euro VI występuje z trzema nowo zaprojektowanymi silnikami 6-cylindrowymi OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy od 175 kW (238 KM) do 220 kW (299 KM).

Dysponujące wysokim momentem obrotowym jednostki Euro VI zużywają do 5 proc. mniej paliwa, a w niektórych przypadkach koszty ich eksploatacji spadają dodatkowo za sprawą znacznie dłuższych okresów międzyprzeglądowych, wyznaczanych przy pomocy dynamicznego kalkulatora przeglądów. Dodatkowo, silniki dostosowano do nowych norm emisji spalin poprzez zastosowanie wtrysku Common Rail, chłodzonego układu recyrkulacji spalin, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz zamkniętego filtra cząstek stałych.

Mercedes Benz Atego wnętrzeSiła napędowa trafia do kół Atego za pośrednictwem 6- lub 9-biegowej manualnej przekładni ze wspomaganiem zmiany biegów. Opcjonalnie, model występuje także ze zautomatyzowaną przekładnią o 6 lub 8 przełożeniach. Nowa, 8-stopniowa skrzynia Mercedes PowerShift 3 pozwala na wyjątkową optymalizację konfiguracji napędu. Mercedes-Benz Atego standardowo wyposażony jest w asystenta stabilizacji toru jazdy, w autach osobowych znany jako ESP. Nowo opracowany, dwustopniowy hamulec silnikowy w połączeniu z wydajnymi hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach. Jako jedyny w klasie, Mercedes-Benz Atego dostępny jest fabrycznie z odpornym na zużycie retarderem magnetycznym, zapewniającym silne wsparcie dla układu hamulcowego.

Design w stylu Actrosa, Antosa i Arocsa

Nowy Mercedes-Benz Atego Wraz z debiutem nowego Atego, lekkiej ciężarówki dystrybucyjnej w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton, Mercedes-Benz uzupełnia gamę pojazdów ciężarowych nowej generacji. Design kabiny Atego nawiązuje do pozostałych modeli. 

Premiera nowego Atego odbędzie się w kwietniu 2013 r. podczas pokazu aut użytkowych Commercial Vehicle Show w Birmingham oraz podczas targów Bauma Trade Fair w Monachium. Sprzedaż modelu ruszy 1 maja 2013 r.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!