Grupa Volvo przeprowadziła przegląd sieci handlowych i serwisowych Volvo Trucks i Renault Trucks w Europie, z myślą o podniesieniu jakości obsługi klientów i zwiększeniu gęstości tych sieci w poszczególnych krajach.
Zmiany w sieci serwisowej Volvo i Renault Trucks w Polsce
Dotychczasowa struktura sieci serwisowej w Europie obejmowała dwie odrębne organizacje: Volvo Trucks i Renault Trucks. W krajach, w których każda z tych sieci zajmuje ugruntowaną pozycję rynkową, stan ten zostanie utrzymany. W przypadku innych rynków, na których jedna, bądź żadna ze wspomnianych marek nie ma wystarczająco ugruntowanej pozycji, Grupa Volvo upatruje większe szanse w integracji obydwu sieci serwisowych. Dzięki temu, w ramach pojedynczej, silniejszej organizacji, klienci zyskają dostęp do bardziej rozwiniętej sieci i szerszej oferty produktów. Wyboru struktury sieci: sieć zintegrowana czy sieci odrębne, dokonano indywidualnie dla każdego kraju.
Wraz z wprowadzanymi zmianami, przewiduje się wzrost zasięgu terytorialnego (zwiększenie gęstości) tej sieci w Europie północnej, środkowej i wschodniej o 30-40% w przypadku Renault Trucks oraz o 10% w przypadku Volvo Trucks.
W rezultacie wprowadzonych zmian, w Polsce zostaną częściowo utrzymane odrębne sieci handlowe i serwisowe Volvo Trucks i Renault Trucks, zarządzane przez osobne organizacje rynkowe: Volvo Truck Center Polska i Renault Trucks Polska, pod kierownictwem dyrektorów zarządzających, odpowiednio: Małgorzaty Kulis i Philippe'a Gorjux. W celu zapewnienia klientom maksymalnie bliskiego dostępu do serwisu, w niektórych regionach Polski funkcjonować będą również stacje obsługi wspólne dla obydwu marek. Pierwszy taki punkt zostanie już wkrótce uruchomiony w Volvo Truck Center w Młochowie.
W odniesieniu do wszystkich pozostałych krajów Rynku Europy Centralno-Wschodniej podjęto decyzję o scaleniu struktur Volvo Trucks i Renault Trucks w jedną, zintegrowaną sieć serwisową. Konsekwencją tej decyzji jest także połączenie w każdym z tych krajów centrali Volvo Trucks i Renault Trucks w jedną strukturę organizacyjną, przy jednoczesnym zachowaniu odrębnych dla każdej marki zespołów handlowych.
Jednocześnie, niezależnie od wariantu nowego modelu dystrybucji przyjętego w danym kraju, zachowana zostanie odrębność organizacji sprzedaży pojazdów Volvo Trucks i Renault Trucks, co oznacza także utrzymanie osobnego personelu handlowego dla każdej z tych marek.
Rynek Europy Centralno-Wschodniej (Market Central East Europe) wchodzi w skład Volvo Group Trucks Sales & Marketing EMEA (EMEA: Europa, Bliski Wschód i Afryka). Od 1 stycznia 2013 r. Rynek Europy Centralno-Wschodniej obejmuje 18 krajów, którymi są: Albania, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Kosowo, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Węgry.
Komentarze