Firma DB Schenker dąży do osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Jednym z kroków w realizacji tego celu jest rozszerzenie floty samochodów ciężarowych o 100 dalekobieżnych ciągników siodłowych z napędem elektrycznym. Kto dostarczy samochody do DB Schenker i jaki model wybrał ten dostawca usług logistycznych?
Firmy DB Schenker i Mercedes-Benz Trucks podpisały wspólny list intencyjny
DB Schenker i Mercedes-Benz Trucks podpisały wspólny list intencyjny dotyczący dostawy 100 sztuk ciągników siodłowych o napędzie elektrycznym. Eksploatacja akumulatorowo-elektrycznych pojazdów ma być środkiem w realizacji celu DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Firma zdecydowała się rozszerzyć swoją flotę pojazdów o model eActrosa LongHaul.
– Sukcesywnie powiększając naszą flotę elektryczną, możemy nadal realizować nasz cel osiągnięcia pozycji wiodącego na świecie dostawcy zielonej logistyki. eActros LongHaul umożliwia praktyczną eksploatację pojazdów akumulatorowo-elektrycznych również na długich trasach. Z naszego punktu widzenia istotne znaczenie ma wzięcie odpowiedzialności za środowisko i promowanie ekologicznych rozwiązań – informuje Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker Europe.
O znaczeniu współpracy z DB Schenker wypowiedziała się także firma Mercedes Benz Trucks:
– DB Schenker to dla nas ważny, długoletni partner, który już z powodzeniem używa naszych elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym. Tym bardziej cieszy nas fakt, że również w transporcie dalekobieżnym firma ta postawi na ciężarówkę z gwiazdą – akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul – przekazuje Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks.
Mercedes-Benz eActros LongHaul – model wybrany przez firmę DB Schenker
Prace nad modelem Mercedes-Benz eActrosa LongHaul mają na celu uzyskanie takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i jego komponentów jak w porównywalnym modelu Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego z napędem konwencjonalnym. Konstruktorzy chcą więc zapewnić możliwość osiągania przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.
Mercedes-Benz eActrosa LongHaul to elektryczna ciężarówka o deklarowanym zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania. Model ma osiągnąć dojrzałość do produkcji seryjnej w 2024 roku. Oprócz ciągnika siodłowego Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Mają być one wytwarzane już od premiery rynkowej tego modelu.
W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Korzyści, jakie ma zapewnić to rozwiązanie, to przede wszystkim długa żywotność oraz większa energia użyteczna. Ładowanie akumulatorów seryjnego eActrosa LongHaul na stacji o mocy około jednego megawata od 20 do 80 procent ma zajmować znacznie mniej niż 30 minut.
Producent deklaruje, że zastosowanie trzech pakietów akumulatorowych zapewni ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh. Dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną mają generować moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Samochód ukończył testy zimowe w fińskim Rovaniemi, w temperaturach sięgających 25 stopni poniżej zera. Kolejnym etapem Mercedesa eActrosa LongHaul będą testy na drogach publicznych.
Komentarze