Mercedes-Benz wprowadza pięć nowych systemów wspomagania i bezpieczeństwa do pojazdów typu van. Lista nowości obemuje trzy światowe premiery w tym segmencie: Crosswind Assist, Collision Prevention Assist oraz Blind Spot Assist.
Nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa Mercedes-Benz Vans
Najnowsze systemy trafią do wyposażenia vanów z gwiazdą w ciągu najbliższych miesięcy. Po raz pierwszy zaprezentowano je w marcu 2013 r. w ramach Mercedes-Benz TecForum w ośrodku testowym w Boxbergu.
Crosswind Assist utrzymuje samochód na właściwym torze podczas silnego wiatru. Collision Prevention Assist alarmuje kierowcę, gdy ten nie zachowa odpowiednim dystansu od poprzedzającego pojazdu – poruszającego się lub stojącego w korku, a Blind Spot Assist ostrzega przed zmianą pasa ruchu, gdy auto na sąsiednim pasie znajduje się w niebezpiecznej odległości. Wszystkie trzy systemy debiutują w klasie aut dostawczych. Nowością są także układy: Lane Keeping Assist oraz Highbeam Assist.
Mercedes-Benz Vans od dawna wprowadza innowacje w zakresie bezpieczeństwa w swoich pojazdach typu van. Jako pierwsza marka w segmencie, w 1995 roku wprowadził w Sprinterze system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, a siedem lat później – układ kontroli stabilności ESP. Kolejną innowacją był system Adaptive ESP, wprowadzony w 2006 roku, który podczas wyliczania charakterystyki pracy bierze pod uwagę obciążenie i położenie środka ciężkości pojazdu.
Niedawne badania przeprowadzone m.in. przez pracowników badawczych firm ubezpieczeniowych i Niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej (BASt potwierdzają, że wypadki vanów nie różnią się od tych, do których dochodzi z udziałem aut osobowych. Raport wskazuje nawet, że przy uwzględnieniu pokonywanego przebiegu prawdopodobieństwo wypadku dla vanów jest wyższe niż dla samochodów osobowych.
Komentarze