DHL wprowadza nową usługę dla swoich klientów

8 kwietnia 2013, 10:38

DHL Express uruchomił nową usługę sieciową do obsługi przesyłek krajowych – DHL24 WebAPI. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą zintegrować własne systemy informatyczne z systemami DHL Express.

Nowa funkcjonalność platformy dhl24.com.pl – usługa sieciowa DHL24 WebAPI – umożliwia wymianę informacji między serwisem DHL a zewnętrznym oprogramowaniem klientów. Dzięki niej mogą oni połączyć własny system informatyczny oraz bazy danych z systemami DHL i korzystać z nich w czasie codziennej pracy, bez konieczności korzystania ze standardowych aplikacji DHL.

– „Dzięki wdrożeniu nowego rozwiązania umożliwiamy naszym klientom, wysyłającym przesyłki krajowe, integrację własnych systemów informatycznych z systemami DHL. Teraz mogą oni prowadzić obsługę przesyłek bezpośrednio z używanych przez siebie aplikacji, co znacznie przyspiesza i ułatwia cały proces. Co ważne, integracja systemów jest teraz dostępna dla szerokiego grona klientów, zarówno dla tych, którzy wysyłają mniejsze ilości przesyłek, jak też dla największych, którzy do tej pory przechodzili indywidualny proces integracji z naszymi systemami” – powiedział Robert Sulich, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu (Produkty Krajowe) DHL Express (Poland).

DHL24 WebAPI umożliwia korzystanie z takich funkcjonalności jak:

  • sprawdzanie dostępności usług krajowych DHL Express
  • proste przygotowywanie przesyłek i dokumentów przewozowych (listów przewozowych i etykiet)
  • zamawianie kuriera w celu odbioru przesyłek
  • śledzenie losów i sprawdzenie statusów nadanych przesyłek
  • pobieranie skanu dokumentu z podpisem odbiorcy (bezpłatna usługa ePOD – elektroniczne potwierdzenie doręczenia przesyłki)
  • tworzenie raportów pozwalających sprawniej zarządzać przepływem informacjami i  kontaktami z partnerami biznesowymi.
     

Nowe rozwiązanie jest dostępne bezpłatnie. Standardowa wersja DHL24 jest aplikacją webową, dostępną poprzez stronę internetową. DHL ECAS jest narzędziem typu desktop, instalowanym na  komputerze klienta, zaś DHL24 WebAPI pozwala na szybką integrację własnego systemu informatycznego.

DHL24 WebAPI opiera się na protokole SOAP, pełny opis usługi zdefiniowany został za  pomocą języka WSDL. Integracji dokonuje dział informatyczny Klienta, na podstawie dostarczonej przez DHL Express dokumentacji. Wsparcie dla Klienta podczas integracji zapewnia Dział Zarządzania Kanałem Elektronicznym DHL Express.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!