Volvo FMX: nowa, bardziej wytrzymała i ergonomiczna kabina

, 16 kwietnia 2013, 11:31

W kabinie nowego pojazdu budowlanego Volvo FMX wzmocnione elementy zewnętrzne zostały połączone z bardziej komfortowym i ergonomicznym wnętrzem.

Zmiany w kabinie nowego Volvo FMX

Kabina Volvo FMXKabina nowego Volvo FMX jest wykonana ze stali o dużej wytrzymałości. Wszystkie podzespoły z przodu kabiny zostały przeprojektowane w celu zwiększenia ich trwałości i odporności na uszkodzenia. Niskie położenie kabiny względem podwozia oznacza wygodę wsiadania i wysiadania oraz lepszą widoczność najbliższego otoczenia pojazdu. W rezultacie, maleje ryzyko uszkodzenia samochodu ciężarowego i wzrasta bezpieczeństwo osób pracujących w jego bliskim sąsiedztwie.

Tak samo jak w Volvo FH i FM, klasyczny znak firmowy Volvo został umieszczony wyżej, pod tuż pod przednią szybą. Jednak w przeciwieństwie do nich, w modelu budowlanym znak ten jest większy, zaś ukośna listwa – grubsza i dopasowana kolorystycznie do czarnego tła, na którym się znajduje. W kratę wlotu powietrza wbudowano uchwyt.

Na mocniejszą konstrukcję kabiny FMX składa się kilka nowych rozwiązań:

  • zderzak ma bardziej muskularny kształt i jest trzyczęściowy. Jego zwrócona ku górze sekcja środkowa jest otoczona osobnymi narożnikami, wykonanymi z blachy stalowej o grubości 3 mm. Sekcja środkowa, pełniąca także funkcję stopnia wejściowego, jest wykonana ze sprężystego, niepękającego materiału, który, w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem, lepiej wytrzymuje uderzenia przy małej prędkości.
  • Powyżej zderzaka znajduje się żeliwny uchwyt do holowania, wytrzymujący obciążenie o wartości aż 32 ton.
  • Przeprojektowane reflektory główne mają charakterystyczne skośne linie, są bardziej odporne na uszkodzenia i skuteczniej oświetlają drogę. Ich kształt podkreśla związki FMX z innymi nowymi samochodami ciężarowymi Volvo.

 

Nowa kabina FMX wewnątrz

Wnętrze kabiny nowego Volvo FMX zostało gruntownie przeprojektowane. W porównaniu z poprzednim modelem, kierowca ma w kabinie do dyspozycji więcej przestrzeni i schowków. Ulepszony został interfejs kierowcy. Nowy fotel może być pochylany do przodu o dodatkowe cztery stopnie, zaś jest jego oparcie ma grubość o 10 mm mniejszą niż dotychczas.

W koło kierownicy wbudowano przyciski sterujące wieloma funkcjami, takimi jak m.in. tempomat, telefon, system nawigacyjny. Nowa, czarna deska rozdzielcza jeszcze mocniej otacza kierowcę. W celu zwiększenia przestrzeni na nogi przeniesiono stacyjkę na deskę rozdzielczą. Tuż obok stacyjki, w łatwo dostępnym miejscu, znajdują się najważniejsze przyrządy, m.in. duży, wbudowany w deskę rozdzielczą wyświetlacz informacyjny. Po prawej stronie zakrzywionej sekcji deski rozdzielczej znajduje się uniwersalny panel dla różnego rodzaju elementów sterujących. Układ klimatyzacji nowej kabiny jest łatwy w użyciu i posiada skuteczniejszą funkcję odmrażania szyb.

Dostępna do pobrania nowa aplikacja mobilna „MyTruck" poszerza możliwość kierowcy o monitorowanie i sterowanie niektórymi funkcjami samochodu ciężarowego na odległość. Aplikacja umożliwia zdalne uruchamianie ogrzewania parkingowego, a także kontrolę statusu alarmu, zamków drzwi i poziomu paliwa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!