Mercedes-Benz Sprinter najnowszej generacji otrzymał silniki spełniające normę emisji spalin Euro VI. Poprawiono także stylistykę pojazdu. Nowy Sprinter ma być też najoszczędniejszym samochodem w segmencie ze spalaniem 6,3 l/100 km.
Nowy Mercedes-Benz Sprinter
W nowym Sprinterze zastosowano pięć nowych systemów wspomagania. Po raz pierwszy w Sprinterze zastosowano: asystenta bocznego wiatru, montowanego jako standard, oraz opcjonalne systemy sygnalizacji kolizyjnej Collision Prevention Assist i asystenta martwego punktu.
Asystent bocznego wiatru będzie jedną z funkcji standardowego układu ESP (Electronic Stability Program). Klienci będą także mogli zamówić inne systemy jako osobne opcje lub jako elementy łączone w pakiety wyposażenia. Pozwala to dostosować Sprintera do konkretnych potrzeb.
Dodatkowo, Mercedes-Benz usprawnił prowadzenie Sprintera. Obniżenie podwozia pozwoliło na ograniczenie współczynnika oporu powietrza i zużycia paliwa, a przy okazji – na ułatwienie załadunku i rozładunku.
Pierwszy samochód dostawczy spełniający normę Euro 6
Nowy Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który we wszystkich wersjach silnikowych spełnia nadchodzącąnormęemisji spalin Euro VI. Nowe przepisy drastycznie zmniejszająlimity emisji tlenków azotu (NOx), całkowitej zawartości węglowodorów (THC) i cząstek stałych. Sprinter osiąga wyśrubowane standardy z pomocąsilników BlueTEC oraz technologii SCR (wtrysk czynnika AdBlue do spalin), z sukcesem zastosowanej już w ponad 100 tys. samochodów użytkowych Mercedes-Benz. Wydajność jednostek wysokoprężnych pozostaje bez zmian – ich gama obejmuje wersje 4- i 6-cylindrowe o mocy od 70 kW (95 KM) do 140 kW (190 KM).
Projektanci Mercedes-Benz wykorzystali dodatkową fazę oczyszczania spalin do optymalizacji procesu wtrysku i spalania oraz ciśnienia doładowania. Aby obniżyć zużycie paliwa, zmodernizowano również układ napędowy oraz podzespoły dodatkowe – skrzynię biegów, tylną oś i system inteligentnego zarządzania alternatorem.
Alternatywądla silników wysokoprężnych jest doładowany mechanicznie, 4-cylindrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 115 kW (156 KM) z pojemności 1,8 litra i jest także dostępny w wersji zasilanej gazem ziemnym.
Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna ECO-Gear lub 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS ze sprzęgłem lock-up – niespotykana w segmencie aut dostawczych.
Połączenie silników diesla i nowoczesnych systemów umożliwiło ograniczenie zyżycia paliwa. Może ono spaść nawet do rekordowych w segmencie 6,3 l/100 km (średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC). System kalkulacji przeglądów ASSYST – standardowy na rynku europejskim, pozwala wydłużyć okresy międzyprzeglądowe nawet do 60 tys. km.
Zmiany wizualne w nowym Sprinterze
,,Twarz" nowego Sprintera nawiązuje do obecnych wzorców Mercedes-Benz – osłona chłodnicy jest teraz bardziej pionowa, a trzy perforowane listwy sprawiają dynamiczne wrażenie. Kolejna zmiana to przednie lamp. Nadano im nowe rysy z osobno rozmieszczonymi elementami oświetlenia. Profil maski poprowadzono wyżej, a charakterystyczny kształt zderzaka nawiązuje do tego spotykanego w SUV-ach. Z tyłu nowy Sprinter jest natychmiast rozpoznawalny za sprawącharakterystycznych, dwuczęściowych lamp.
Wnętrze Sprintera również zostało poddane modernizacji. Komfort zwiększająnowe pokrycia i tapicerka foteli, cieńsze koło kierownicy zapewnia lepszy chwyt, a kratki wentylacyjne wyróżniają się chromowanymi aplikacjami, o ile nabywca zdecyduje się na wielofunkcyjną kierownicę. Przeprojektowana została także dźwignia zmiany biegów.
Sprinter został wyposażony w nowągeneracjęnagłośnienia, oferującązestaw telefoniczny Bluetooth (wraz z klawiaturą i książką telefoniczną) oraz system nawigacji Becker MAP PILOT.
Zamówienia na nowego Sprintera ruszająw czerwcu br.; dostawy samochodów rozpoczną się we wrześniu.
Komentarze