Podczas tegorocznej 19. edycji targów Budownictwa Drogowego Autostrada – Polska 2013, polscy dealerzy – ASBUD i Wanicki, pokazali model Tatra Phoenix.
Tatra Phoenix na polskim rynku
Ciężarówki Tatra od zawsze uważane były za niezawodne i idealnie spisujące się w trudnym terenie. Dziś nadal na wielu budowach można spotkać starą „815”. Po latach nieobecności na polskim rynku, Tatra powraca z nowym modelem – Phoenix.
Targi Autostrada to debiut dla Tatry Phoenix w konfiguracji 8×6 (2 oś przednia bez napędu). Jest to wywrotka z zabudową wyprodukowaną przez znanego polskiego producenta – KH-Kipper. Zalety tej konfiguracji to niższa masa własna (nawet do 300 kg), a także mniejsze zużycie paliwa przy oszczędności min. 2 l. na 100 km. W połączeniu z lekkim zawieszeniem Tatra King Frame, masa własna pojazdu w wersji z wywrotką zbliża się lub jest całkowicie porównywalna z masą własną pojazdów konkurencyjnych o konstrukcji napędu 8×4. Powoduje to zwiększoną wydajność i sprawność pojazdu.
Innym wariantem Tatry Phoenix prezentowanym na targach był pojazd w standardowej konfiguracji 8×8. Jest to uniwersalny samochód sprawdzający się zarówno w działaniach off, jak i on-road. Pojazd ten wyposażony jest w zabudowę tylnozsypową wyprodukowaną przez KH-Kipper. Dla profesjonalistów w tej edycji targów przygotowane zostały jazdy testowe. Wspólnie z Targami Kielce, organizatorzy wystawy, przygotowali tor testowy, na którym testowane były trzy ciężarówki Tatra demo – 8×8 i dwa pojazdy 6×6. W jednym z nich zamontowana została zautomatyzowana skrzynia AS-Tronic. Zautomatyzowana skrzynia biegów sprawia, że jazda jest bardziej komfortowa, pozwala zoptymalizować pracę silnika co przynosi oszczędność paliwa, a także chroni układ napędowy i pozwala na łatwiejszą jazdę w terenie.
Dla wszystkich miłośników samochodowych wyścigów terenowych została przygotowana niespodzianka – razem z Bonver Dakar projekt wystawcy przywieźli szczególną ciężarówkę Tatra 815, 4×4, uczestniczkę rajdu Dakar. Obecny był też kierowca Adam Stanek.
Komentarze