19 nowych autobusów wodorowych trafi do Essen od firmy Solaris

19 stycznia 2024, 13:25

Solaris podpisał z niemieckim przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 bezemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów do Essen. Pojazdy wyposażone będą w ogniwa wodorowe generujące energię elektryczną na pokładzie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. Dostawy pojazdów zaplanowane są na lata 2024/2025. Będą to pierwsze Solarisy na ulicach Essen.

Solaris Urbino 12 electric

Solaris, europejski producent autobusów wodorowych w Europie podpisał z przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 autobusów wodorowych do Essen w Niemczech. W ramach zamówienia przewidziano dostawę dziewięciu modeli Urbino 12 hydrogen oraz dziesięciu Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie od tego przewoźnika. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024 i 2025.

– Jesteśmy niezwykle dumni z możliwości dostarczenia Essen najnowocześniejszych wodorowych pojazdów, które nie tylko podniosą komfort podróży pasażerów, ale także będą stanowiły nowy etap w transformacji branży transportowej. Cieszę się, że Ruhrbahn zdecydowało się na ten strategiczny krok dla transformacji branży transportowej i że razem możemy kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość, kładąc nacisk na innowacyjność i ekologię. – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing w Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Zamówione autobusy będą wyposażone w ogniwa wodorowe, generujące energię elektryczną na pokładzie pojazdów. Modele 12-metrowe będą wykorzystywać ogniwo o mocy 70 kW, przegubowce zaś 100 kW. Wszystkie modele będą napędzane centralnymi silnikami elektrycznymi. Urbino hydrogen będą posiadać także baterie Solaris High Power, które mają za zadanie wspieranie ogniwa w czasie wzmożonej aktywności.

Pojazdy będą klimatyzowane za pomocą urządzeń CO2 z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo każdy z Urbino hydrogen będzie oferował pasażerom praktyczne ładowarki USB czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Wzrost poziomu bezpieczeństwa pasażerów i kierowców zapewnią rozwiązania GSR2, między innymi asystent skrętu i asystent hamowania. Przewoźnik zdecydował się ponadto na eSConnect, autorskie narzędzie Solaris, umożliwiające pełny dostęp do danych niezbędnych do oceny wydajności autobusu oraz planowania jego dalszej eksploatacji.

Niemiecki rynek wykazuje się szczególną aktywnością, inwestując w wyposażanie swoich flot w autobusy zasilane wodorem. Autobusy Urbino hydrogen już kursują w miastach takich jak Kolonia, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurt, Gross-Zimmern, a także w aglomeracji Monachium. Ponadto w realizacji są kolejne kontrakty, obejmujące m.in. Aschaffenburg, Krefeld, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburg i Duisburg.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!