Na specjalnym spotkaniu dla dziennikarzy i klientów, Continental zaprezentował nową gamę opon trzeciej generacji, przeznaczonych do autobusów (użytkowego transportu pasażerskiego). Braliśmy udział w tym wydarzeniu.
Conti Coach, Conti CityPlus i Conti Urban – prezentacja
W roku 2011 Continental podjął decyzję o skonstruowaniu nowej linii opon, przeznaczonej tylko do autobusów. Wcześniej oferty opon dla pojazdów ciężarowych i autobusów były praktycznie takie same. Eksperci firmy doszli do wniosku, że to błąd – istnieje bowiem wiele różnic pomiędzy pojazdami transportującymi ludzi a ciężarówkami.
Każdy typ pojazdu wymaga więc innego ogumienia. Istnieje kilka szczegółów, które powinny wyróżniać opony autobusowe. Najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo, a więc przede wszystkim droga hamowania. Należało tutaj uwzględnić problem siły ciężkości – w autobusach silnik często umieszczony jest z tyłu, a nie z przodu, tak jak w ciężarówkach. Podczas hamowania osie pojazdu są więc inaczej obciążone, inna jest także charakterystyka pracy systemu ESP. Naukowcy zwrócili też uwagę na problem hałasu, emitowanego przez opony. Jest on mniej istotny w przypadku pojazdów ciężarowych niż w transporcie ludzi. Pasażerowie autobusów wymagają też jak najwyższego komfortu jazdy, na który w dużym stopniu mają wpływ opony.
Trzecia generacja opon Continental dla użytkowego transportu pasażerskiego – więcej informacji
Ze względu na różnice pomiędzy autobusami, należało dokonać kolejnego podziału. Autobus miejski, który wciąż zatrzymuje się i rusza potrzebuje ogumienia o innej charakterystyce niż autobus długodystansowy lub ten, służący do przewozów regionalnych. Najnowsza generacja opon Continental została stworzona, by spełnić wymagania wszelkich pojadzów przewożących ludzi. Gama obejmuje więc regularną komunikację miejską – Conti Coach, ruch międzymiastowy i regionalny – Conti CityPlus oraz segment autobusów dalekobieżnych – Conti Coach.
Testy nowych opon na torze Driving Camp Pachfurth
27 czerwca 2013 r. Continental zorganizował specjalną prezentację, podczas której można było zapoznać się z najnowszą generacją opon, przeznaczonych do transportu ludzi. Właściwości innowacyjnych produktów były prezentowane podczas testów, które odbyły się na torze Driving Camp Pachfurth.
Spotkanie rozpoczęło się od konferencji prasowej, którą rozpoczął Nikolai Setzer – członek Zarządu i dyrektor działu opon w firmie Continental. Później głos zabrali inni reprezentancji marki, odpowiedzialni za projektowanie opon oraz specjaliści od marketingu i sprzedaży. Po wstępie merytorycznym przyszedł czas na praktykę – jazdę autobusami po specjalnie przygotowanym torze.
Testy polegały na porównywaniu właściwości autobusów wyposażonych w opony Continental z autobusami posiadającymi standardowe ogumienie. Zgromadzeni na pokładzie autobusów miejskich i do przewozu regionalnego dziennikarze obserwowali rezultaty pomiaru drogi i czasu hamowania przy prędkości ok. 45 km/h. Na suchej nawierzchnii rezultaty były zbliżone, choć w każdym przypadku przeważał nowy produkt Continental. W określonych warunkach – na bardzo mokrej i śliskiej nawierzchnii i przy wyższej prędkości przewaga nowej generacji opon była już bardzo wyraźna i sięgnęła ponad 20 metrów. Daje to obraz tego jak dużym postępem w zakresie bezpieczeństwa będzie wprowadzenie nowych opon Continental w autobusach.
Odczuwalne dla pasażerów były też różnice w komforcie jazdy oraz generowanym przez opony hałasie. Goście zaproszeni na prezentację wzięli udział w szybkiej przejażdżce autobusem z oponami Conti Coach do transportu długodystansowego. Test miał na celu zaprezentowanie stabilności pojazdu. Opony odpowiednio trzymały się nawierzchnii nawet przy dużych przeciążeniach.
Na zakończenie, specjaliści z firmy Continental zaprezentowali działanie nowego systemu monitorowania ciśnienia w oponach – ContiPressureCheck, który w ubiegłym roku został przetestowany w ponad 30 flotach samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów w Europie i USA. System pozwala na szybkie wykrycie usterki opony, dzięki czemu można naprawić ją zanim uszkodzenie powiększy się. W wielu przypadkach eliminuje to konieczność zakupu nowej opony.
Najnowsza generacja opon Continental dla użytkowego transportu pasażerskiego właśnie wchodzi do sprzedaży.
Komentarze