Prezentacja nowych opon Continental – relacja

, 1 lipca 2013, 14:20

Na specjalnym spotkaniu dla dziennikarzy i klientów, Continental zaprezentował nową gamę opon trzeciej generacji, przeznaczonych do autobusów (użytkowego transportu pasażerskiego). Braliśmy udział w tym wydarzeniu.

Conti Coach, Conti CityPlus i Conti Urban – prezentacja

W roku 2011 Continental podjął decyzję o skonstruowaniu nowej linii opon, przeznaczonej tylko do autobusów. Wcześniej oferty opon dla pojazdów ciężarowych i autobusów były praktycznie takie same. Eksperci firmy doszli do wniosku, że to błąd – istnieje bowiem wiele różnic pomiędzy pojazdami transportującymi ludzi a ciężarówkami.

Każdy typ pojazdu wymaga więc innego ogumienia. Istnieje kilka szczegółów, które powinny wyróżniać opony autobusowe. Najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo, a więc przede wszystkim droga hamowania. Należało tutaj uwzględnić problem siły ciężkości – w autobusach silnik często umieszczony jest z tyłu, a nie z przodu, tak jak w ciężarówkach. Podczas hamowania osie pojazdu są więc inaczej obciążone, inna jest także charakterystyka pracy systemu ESP. Naukowcy zwrócili też uwagę na problem hałasu, emitowanego przez opony. Jest on mniej istotny w przypadku pojazdów ciężarowych niż w transporcie ludzi. Pasażerowie autobusów wymagają też jak najwyższego komfortu jazdy, na który w dużym stopniu mają wpływ opony.

Trzecia generacja opon Continental dla użytkowego transportu pasażerskiego – więcej informacji

Prezentacja nowych opon Continental - relacja

Ze względu na różnice pomiędzy autobusami, należało dokonać kolejnego podziału. Autobus miejski, który wciąż zatrzymuje się i rusza potrzebuje ogumienia o innej charakterystyce niż autobus długodystansowy lub ten, służący do przewozów regionalnych. Najnowsza generacja opon Continental została stworzona, by spełnić wymagania wszelkich pojadzów przewożących ludzi. Gama obejmuje więc regularną komunikację miejską – Conti Coach, ruch międzymiastowy i regionalny – Conti CityPlus oraz segment autobusów dalekobieżnych – Conti Coach.

Testy nowych opon na torze Driving Camp Pachfurth

27 czerwca 2013 r. Continental zorganizował specjalną prezentację, podczas której można było zapoznać się z najnowszą generacją opon, przeznaczonych do transportu ludzi. Właściwości innowacyjnych produktów były prezentowane podczas testów, które odbyły się na torze Driving Camp Pachfurth.

Prezentacja nowych opon Continental - relacja

Spotkanie rozpoczęło się od konferencji prasowej, którą rozpoczął Nikolai Setzer – członek Zarządu i dyrektor działu opon w firmie Continental. Później głos zabrali inni reprezentancji marki, odpowiedzialni za projektowanie opon oraz specjaliści od marketingu i sprzedaży. Po wstępie merytorycznym przyszedł czas na praktykę – jazdę autobusami po specjalnie przygotowanym torze.

Testy polegały na porównywaniu właściwości autobusów wyposażonych w opony Continental z autobusami posiadającymi standardowe ogumienie. Zgromadzeni na pokładzie autobusów miejskich i do przewozu regionalnego dziennikarze obserwowali rezultaty pomiaru drogi i czasu hamowania przy prędkości ok. 45 km/h. Na suchej nawierzchnii rezultaty były zbliżone, choć w każdym przypadku przeważał nowy produkt Continental. W określonych warunkach – na bardzo mokrej i śliskiej nawierzchnii i przy wyższej prędkości przewaga nowej generacji opon była już bardzo wyraźna i sięgnęła ponad 20 metrów. Daje to obraz tego jak dużym postępem w zakresie bezpieczeństwa będzie wprowadzenie nowych opon Continental w autobusach.

Prezentacja nowych opon Continental - relacja

Odczuwalne dla pasażerów były też różnice w komforcie jazdy oraz generowanym przez opony hałasie. Goście zaproszeni na prezentację wzięli udział w szybkiej przejażdżce autobusem z oponami Conti Coach do transportu długodystansowego. Test miał na celu zaprezentowanie stabilności pojazdu. Opony odpowiednio trzymały się nawierzchnii nawet przy dużych przeciążeniach.

Prezentacja nowych opon Continental - relacja

Na zakończenie, specjaliści z firmy Continental zaprezentowali działanie nowego systemu monitorowania ciśnienia w oponach – ContiPressureCheck, który w ubiegłym roku został przetestowany w ponad 30 flotach samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów w Europie i USA. System pozwala na szybkie wykrycie usterki opony, dzięki czemu można naprawić ją zanim uszkodzenie powiększy się. W wielu przypadkach eliminuje to konieczność zakupu nowej opony.

Prezentacja nowych opon Continental - relacja

Najnowsza generacja opon Continental dla użytkowego transportu pasażerskiego właśnie wchodzi do sprzedaży.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!