Na terenie autoryzowanego serwisu i salonu sprzedaży Renault Trucks Polsad w Rzgowie zespół Szkoły Jazdy Racjonalnej Renault Trucks obchodził 25-lecie tej inicjatywy.
Szkolenia prowadzone z użyciem specjalnie do tego celu przygotowanego zestawu ruszyły w 1999 roku, co czyni je prawdopodobnie najdłużej organizowanymi w kraju. Już wtedy towarzyszył Instruktorowi znany wszystkim Infomax, czyli narzędzie do pobierania szczegółowych raportów dotyczących eksploatacji i sposobu prowadzenia pojazdu.
Aby uczcić 25 lecie Szkoły Jazdy Racjonalnej i uczynić tą rocznicę jeszcze bardziej wyjątkową, oprócz nowoczesnego zestawu Szkoły Jazdy wykorzystującego Renault Trucks T High 480 Turbo Compound, dziennikarze mogli cofnąć się w czasie i spróbować swych sił za kierownicą… legendarnego Renault Magnum 460 DXi wyposażonego w ręczną, 16-biegową skrzynię przełożeń! Chociaż w tych pojazdach stosowano skrzynie zautomatyzowane, jednak celem Instruktorów Szkoły Jazdy była prezentacja postępu, który dokonał się w produkcie przez ostatnie kilkanaście lat. I tu szybko nasunął się taki wniosek, że racjonalna jazda ciężarówką wyposażoną w 16-biegową, ręczną skrzynię wymaga od kierowcy zdecydowanie więcej uwagi i wysiłku w porównaniu do współczesnego rozwiązania z nową generacją Optidrivera wspomaganego tempomatem topograficznym Optivision.
Tempomat adaptacyjny i topograficzny działający od zerowej prędkości, utrzymujący odległość w korkach i wykorzystujący topografię trasy zwalnia kierowcę z ogromnej ilości pracy ukierunkowanej na możliwie wydajną i racjonalną jazdę. Krótki test zużycia paliwa przeprowadzony na trasie Konkursu Optifuel w Rzgowie potwierdził, że przepaść paliwowa pomiędzy Magnum a T High 480 TC jest ogromna i to pomimo mniejszego o 9 ton ładunku na naczepie tego pierwszego.
Spotkanie było również okazją do przeprowadzenia warsztatu dedykowanego telematyce Optifleet. Łukasz Kurcbard, Manager Wsparcia Paliwowego Renault Trucks Polska, zaprezentował możliwości systemu ukierunkowane na uzyskanie oszczędności płynących ze wsparcia paliwowego możliwego do zaoferowania Kierowcom i Spedytorom w firmie.
– Uważne śledzenie i analiza już kilku podstawowych parametrów we flocie o wielkości zaledwie 10-ciu pojazdów dalekobieżnych może potencjalnie przynieść ogromne zyski. Warto wspomnieć, że do prezentowanego wyniku należy doliczyć korzyści płynące z wydłużenia okresów między naprawami i obsługą pojazdów, wymianą ogumienia i wielu innych! – podkreślił.
W czasie wieczornej części spotkania obaj Instruktorzy: Sławomir Chojnicki i Dariusz Ciesielski wspominali swoje początki w Renault Trucks i komentowali rozwój produktu w świetle sposobu ich pracy z dzisiejszymi Kierowcami. Robert Trojanek, Starszy Specjalista ds. Systemów Telematycznych tłumaczył różnice między zastosowaniem telematyki Optifleet, a szkoleniowym narzędziem Optifuel Infomax.
W spotkaniu wziął udział również Marcin Majak, Dyrektor Handlowy Renault Trucks Polska, który wraz Łukaszem Kurcbardem wspominali nie tylko początkowe lata Szkoły Jazdy, ale i 11 edycji nierozerwalnie związanego z nią Konkursu Optifuel Challenge. Damian Pędziejewski, Dyrektor Handlowy Polsadu wraz z reprezentującym współwłaściciela firmy Andratrans, Dawidem Andraszczykiem (właścicielem kultowego Renault Magnum) rozmawiali o relacjach z Klientem i historii Polsadu, który w tym roku zdobył po raz czwarty zaszczytny tytuł Dealer of the Year i świętuje 35-lecie swojej działalności.
Komentarze