W hotelu Aroma Stone w Sycowie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród najlepszemu dealerowi DAF 2014. Prestiżową nagrodę otrzymał oddział WTC z Długołęki koło Wrocławia.
Wielki sukces WTC
DAF Trucks Polska po raz trzeci zorganizowała konkurs na najlepszego dealera DAF – Dealer Roku 2014. W konkursie udział wzięli wszyscy autoryzowani dealerzy DAF w Polsce, których praca oceniana była przez cały 2013 rok. Pod uwagę brane były aspekty działania dealera, które bezpośrednio przekładają się na satysfakcję klienta tj. dostępność części, realizację celów dotyczących kluczowych klientów, produktów oraz akcji specjalnych, sprzedaż części, poprawność wykonania usługi za pierwszym razem, szybkość reakcji na zażalenia klienta, wydajność obsługi w ramach serwisu ITS/PTS, sprzedaż kontraktów obsługowo – naprawczych DAF Multisupport, realizację planów sprzedaży nowych i używanych pojazdów, jakościowe szkolenia z ekonomicznej jazdy oraz usługi finansowe Paccar Financial.
Nagrodę Dealera Roku przyznano oddziałowi WTC z Długołęki koło Wrocławia. Co ciekawe, także drugie miejsce należało do firmy WTC – oddziału w Ozimku, koło Opola. Na podium znalazł się także serwis autoryzowanego dealera DAF DBK Szczecin. Wszystkie 3 nagrodzone serwisy należą do Grupy DBK.
Tytuł miał odebrać Andrzej Luniak – prezes zarządu, który od stycznia odpowiada za wszystkie działania Grupy DBK. Prezes stwierdził jednak, że nagroda jest wynikiem starań jego pracowników, dlatego to właśnie oni powinni odebrać dyplom. Po odbiór nagrody przywołano więc najpierw v-ce prezes – Beatę Dębską, a następnie kolejno wszystkich obecnych na sali pracowników. Sam prezes odebrał za to pamiątkową statuetkę.
WTC jest autoryzowanym serwisem DAFa od 2002 roku. Od 2009 należy do spółki DBK. W 2013 r. firma zanotowała 176,4 mln zł obrotu netto, sprzedała 469 nowych pojazdów. Podpisano także okrągłe 100 kontraktów usługowo-naprawczych.
– „Firmę utrzymują trzy filary: ludzie (mój zespół), partner biznesowy (DAF) i przynależnośc do grupy DBK. Dział handlowy to serce i mózg WTC – dziewięć osób podzielonych na dwa zespoły: dolnośląski i śląski." – powiedział Andrzej Luniak.
Obecnie grupę WTC tworzą serwisy w Długołęce, Ozimku i Rudzie Śląskiej. W 2014 r. przewidziane jest uruchomienie serwisu w Opolu, który przejmie ok. 90% osób zatrudnionych w Ozimku. Druga planowana inwestycja mieścić się będzie w Sosnowcu przy węźle mysłowickim.
Wyniki DAFa
Przy okazji uroczystości wręczenia nagrody, zorganizowano konferencję prasową na temat wyników DAFa w Polsce w 2013 r. Był to rok pod wieloma względami rekordowy dla producenta. Zanotowano aż 4516 zamówień na nowe pojazdy, z czego 4000 tys. dostarczono jeszcze przed końcem roku. Zwiększono także ilość podpisanych kontraktów serwisowych. Dobre wyniki uzyskał także program DAF EcoDrive, w ramach którego przeszkolono 401 kierowców (22% więcej niż w 2012 r.).
W 2013 r. DAF osiągnął rekordowy udział w wysokości 16,2 procent w europejskim rynku pojazdów powyżej 16 ton. Wzrósł także jego udział w rynku pojazdów od 6 do 15,9 t. W Polsce udział producenta w obu segmentach spadł – do 22,8% pow. 16 t i 20,6 6-15,9 t. (mimo wzrostu całego rynku), ale nadal jest to rezultat dający prowadzenie nad konkurencją.
Nowe pojazdy DAF
W czasie konferencji sporo uwagi poświęcono także nowym pojazdom DAFa. Po raz pierwszy zaprezentowano razem pojazdy wszystkich trzech serii. Najwięcej powiedziano o najnowszej Serii LF z nowymi układami napędowymi, spełniającymi normę emisji Euro 6. Zastosowano silniki PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra oraz PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra. W ofercie pojawiła się nowa 9-biegowa, manualna skrzynia biegów. Wydłużono też okresy międzyobsługowe do 60 000 km. Pojazdy LF wyróżniają się najniższą masą własną w swojej klasie.
Wspomniano także o nowych pojazdach DAFa z linii CF. Tu także zastosowano nowe układy napędowe, spełniające normy Euro 6. Okresy międzyprzeglądowe wydłużono aż do 150 000 km. Nowością są także skrzynie biegów AS Tronic z funkcjami dedykowanymi DAF. W bieżącym roku na rynku pojawi się nowy DAF CF w wersji Light Weight – ciągnik siodłowy z kabiną sypialną Euro 6 do przewożenia cieczy, zdolny do przewiezienia 44 ton ładunku.
Komentarze