IAA 2014: Hella dla ciężarówek, przyczep, autobusów i pojazdów specjalnych

3 października 2014, 9:49

Hella intensyfikuje działania, których celem jest zwiększanie udziału w segmencie Truck. Na targach IAA w Hanowerze, firma zaprezentowała przekrój oferty swoich produktów na 141 metrach kwadratowych stoiska.

Truckowe stoisko Hella

Hella zaprezentowała w Hanowerze szeroką paletę części i komponentów, przeznaczonych do pojazdów użytkowych. Produkty zostały podzielone na kategorie, według przeznaczenia: pojazdy ciężarowe, specjalne, przyczepy, autobusy. Każda kategoria została zaprezentowana w innej szacie graficznej. Dzięki temu w sprawny sposób można było zająć się poszczególnymi grupami klientów, odwiedzającymi stoisko.

Przedstawiciele Hella zwracali szczególną uwagę na kilka produktów, prezentowanych podczas IAA.

Tylna lampa LED do pojazdów ciężarowych

Wśród najważniejszych elementów wystawy Hella w Hanowerze znalazły się nowe lampy do pojazdów ciężarowych, wykonane w technologii LED. Lampy wyróżniają się nowoczesnym designem i innowacyjną technologią świecenia.

Po raz pierwszy w historii, Hella wyprodukowała lampę, której wszystkie funkcje wykonano w technologii LEDowej. Jej konstrukcja jest hermetycznie zamknięta, co uniemożliwia przedostawanie się do środka wilgoci czy jakichkolwiek substancji, mogących wpłynąć na jakość oświetlenia. Jednocześnie modułowa konstrukcja lampy umożliwia wymianę niektórych elementów zewnętrznych, gdy doznają uszkodzeń mechanicznych, np. uderzenie kamienia. Modułowa budowa umożliwia także stosowanie reflektora zarówno po lewej, jak i prawej stronie pojazdu. Na życzenie klienta, Hella jest w stanie zaprojektować lampę zgodnie z jego zapotrzebowaniem. Technologia "Glowing body"  pozwala tworzyć atrakcyjne warianty wizualne.

W porównaniu do lamp, wyposażonych w standardowe żarówki, produkt Helli znacznie obniża zużycie energii przez pojazd. Ze względu na długą żywotność jest także tani w utrzymaniu.

Technologie LED do pojazdów ciężarowych i przyczep

Nowe lampy Q90 charakteryzują się wysoką wydajnością pracy. Dzięki nowym elementom wykonanym z plastiku, reflektory charakteryzują się niższą masą. W porównaniu do innych lamp z plastikowymi obudowami, Q90 mogą osiągnąć wyższe parametry – strumnień świetlny porównywalny lub nawet lepszy niż w technologii ksenonowej. Nowe materiały, z których wykonano reflektor lepiej odprowadzają ciepło, co zapewnia dłuższą żywotność konstrukcji. Ponadto, całkowita odporność na korozję tworzywa sztucznego stanowi wielką zaletę w porównaniu z aluminium. 

Worklight_Power_Beam_1800

Hella zaprezentowała także lampę Power Beam 1800. Jest to następca popularnego Power Beam 1500, z 40% wyższym natężeniem światła, które może być stale przyciemnione, aby spełnić wymagania norm. Pomaga to uniknąć oślepienia pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka.

Nowy reflektor 70 LED charakteryzuje się niskim poborem energii i jest odporny na uderzenia, wibracje itp. Dzięki swoim niewielkim rozmiarom nadaje się do instalacji w ciasnych miejscach.

C140

Przedni reflektor C140 LED miał na targach IAA swoją premierę. Jest to pierwszy na świecie reflektor, w którym wszystkie funkcje oświetlenia są wykonywane przy użyciu technologii LED. Zapewnia znacznie lepsze oświetlenie niż tradycyjne reflektory z żarówkami halogenowymi. Z powodu dłuższej żywotności diod LED, nie jest konieczna wymiana jego źródeł światła. Biała barwa światła jest zbliżona do barwy światła dziennego, dzięki czemu pozwala na pracę bez zmęczenia w nocy. Ze względu na solidną, aluminiową obudowę, reflektor może być stosowany również w trudnych warunkach.

Inną nowością prezentowaną na IAA po raz pierwszy jest system Flexible Task Light. Elastyczne paski świetlne, przykryte silikonową obudową, odporną na uderzenia, można stosować w wielu miejscach. Nadają się zarówno do oświetlania wnętrza kabiny, jak i do zastosowań zewnętrznych. Paski generują światło o intensywności 450 lumenów na metr i zużycie energii na poziomie zaledwie 4,8 W, przez co nie powodują praktycznie żadnego obciążenia dla alternatora pojazdu.

Pedał przyspieszenia do pojazdów użytkowych

Hella zaprezentowała w Hanowerze nie tylko elementy oświetlenia. Ciekawostką jest produkowany przez firmę pedał przyspieszenia do pojazdów użytkowych. Produkt ma być szczególnie wytrzymały i dokładny, dzięki metodzie pomiaru bezstykowego. Dzięki technologii czujników bezstykowych, pedał przyspieszenia łączy precyzję pomiarów z wytrzymałością. Sercem produktu jest niezawodna technologia CIPOS, którą Hella z powodzeniem realizuje w samochodach osobowych od lat. Metoda opiera się na zasadzie indukcyjnego (a tym samym bezstykowego) pomiaru kąta pedału. Następnie informacja o kącie jest przesyłana w postaci sygnału elektrycznego do sterownika silnika. W przeciwieństwie do innych sposobów pomiaru położenia, technologia CIPOS jest praktycznie odporna na zakłócenia elektryczne i magnetyczne. Dzięki szczelnej obudowie, czujnik jest zabezpieczony przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Hella jest jednym ze światowych liderów w zakresie produkcji pedałów przyspieszenia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!