Betonomieszarki w ofercie Kamaz Polska

21 maja 2015, 11:05

Kamaz Polska sukcesywnie zwiększa liczbę wariantów dostępnych z nadwoziami traktowanymi jako fabryczne. Takie w pełni gotowe pojazdy dostępne są m.in. dla odbiorców z sektorów budowlanego, leśnego, drogowego i energetycznego.

W przypadku sektora budowlanego polecane są m.in. fabryczne wywrotki, żurawie oraz betonomieszarki, wszystkie co najmniej w kilku wykonaniach docelowych. Przykładowo w obszarze podwozi z betonomieszarkami podstawę stanowią cztery propozycje: 3-osiowy typ 6520 (K3340) 6×4 z betonomieszarką BSH-073 oraz 4-osiowy typ 65201 (K4140) 8×4 z betonomieszarkami BSH-093 lub większą BSH-123 bądź z tzw. pompogruszką – betomieszarką z pompą do betonu MK 32 L. W układzie konstrukcyjnym pomiędzy tymi podwoziami istnieje wiele zasadniczych podobieństw. Takie same bądź zbliżone są koncepcja budowy, kabiny, układy napędowy, kierowniczy, hamulcowy, osprzęt, a jedyne różnice dotyczą mas oraz długości i wynikają z innej liczby osi.

Ze względu na przewidywany zakres wykonywanych zadań, w tym wykorzystanie głównie na krótkich dystansach, w standardzie oba typy otrzymują tylko jeden rodzaj kabiny – krótką, dzienną, odchylaną, bez miejsca do spania. Jest to kabina po modernizacji (tzw. restailingu), zawieszona pneumatycznie, z przednią atrapą z tworzywa sztucznego, panoramiczną szybą przednią, zewnętrzną osłoną przeciwsłoneczną, oraz dostępnymi w standardzie klimatyzacją, niezależnym ogrzewaniem postojowym, radiem, kolumną kierownicy z regulacją, szyberdachem i podnoszącym komfort prowadzenia pneumatycznie zawieszonym fotelem kierowcy. Ma też bardziej ergonomicznie i staranniej urządzone wnętrze, w większym stopniu odpowiadające aktualnym europejskim standardom w tym zakresie.

Następny kluczowy wspólny element to układ napędowy. 6-cylindrowy, rzędowy, z turbosprężarką Holset HE, chłodzeniem powietrza doładowującego i układem paliwowym Bosch CE silnik Cummins ISB 8,9 E5 400 spełnia normę czystości spalin Euro 5 dzięki technologii SCR. Cechuje się też mocą maksymalną 294 kW/400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 1700 Nm. Napęd przenoszą jednotarczowe, suche sprzęgło Sachs MFZ-430 oraz 16-biegowa (16+2 biegi wsteczne), mechaniczna skrzynia ZF typ 16S1825TO. Układ przeniesienia napędu dopełniają mosty tylnego tandemu ze zwolnicami w piastach kół oraz blokadami mechanizmów różnicowych między kołami i między osiami. Na wszystkich kołach założono opony o rozmiarze 315/80R22,5, z przodu pojedyncze, z tyłu bliźniacze.

Przy tych kluczowych podobieństwach zasadnicze odmienności stanowią pochodną innej liczby osi oraz innej długości, rzutujących na masy własną i dopuszczalną całkowitą, rozstawy osi oraz długość i prześwit.

Na 3-osiowym typie 6520 (K3340) 6×4 jako fabryczna montowana jest  betonomieszarka – typ BSH-073 o pojemności gruszki około 7 m³. 4-osiowy typ 65201 (4140) 8×4 może otrzymywać dwie betonomieszarki: mniejszą BSH-093 oraz większą BSH-123. BSH-093 wyróżniają: pojemność nominalna 9 m³, pojemność geometryczna 15,5 m³, a BSH-123 pojemność nominalna 12 m³ i pojemność geometryczna 19,5 m³. Z kolei tzw. pompogruszka – betonomieszarka wraz z pompą do betonu, oznaczona symbolem MK 32 L, składa się z trzech podstawowych elementów: pompy typu PB 607 S7, wysięgnika typu MK32.4Z oraz mieszalnika typu RH-RHS 115. Pompa typu PB 607 S7 charakteryzuje się nowoczesną zasuwą sterowniczą typu „S”, wydajnością maksymalną 60 cbm/h, maksymalnym ciśnieniem mieszanki 71 barów, cylindrami napędowymi 200×1000 mm. Wysięgnik typu MK 32.4Z ma czteroramienny ustrój nośny typu „Z”, sterowany hydraulicznie oraz zasięg pionowy 31,2 m, zasięg poziomy 27,4 m, średnicę rurociągu 100 mm, zakres obrotu 370º oraz długość węża końcowego 4 m. Mieszalnik RH – RHS 115 ma zaś pojemność nominalną 9,5 m³ i pojemność geometryczną 14,6 m³ oraz 800-litrowy zbiornik wody.

Ciekawym rozwiązaniem proponowanym przez Kamaz Polska jest możliwość zamówienia systemów na paliwa alternatywne: instalacji gazowej LPG oraz instalacji wodorowej, niewymagającej tankowania wodoru. Instalacja gazowa LPG oraz wodorowa redukuje zużycie oleju napędowego o około 15-20%. Co więcej, instalacja wodorowa sama na bieżąco wytwarza wodór z wody. Nie musi go więc magazynować, dzięki czemu zajmuje mało miejsca i nie wymaga mocowania zbiornika pod ciśnieniem. Taka propozycja w segmencie ciężarówek dla budownictwa na naszym rynku wciąż stanowi ewenement, gdyż w praktyce czegoś podobnego nie oferuje żaden z konkurentów.

Kamaz Polska, poza atrakcyjnymi cenami, proponuje konkurencyjne warunki pozacenowe. Bazowa gwarancja na 12 miesięcy bez limitu kilometrów może zostać przedłużona na dowolny okres, nawet do 10 lat. Finansowanie może natomiast odbywać się poprzez leasing bądź kredyt w procedurze ekspresowej, z pierwszą wpłatą już od 10% wartości auta.

– „Jako młody chłopak pamiętam w latach 80. Kamazy z betomieszarkami z Leżajska. To były autentycznie dobre samochody, który dało spotkać się na krajowych budowach jeszcze w tym stuleciu. Myślę, że nasze obecne propozycje gwarantują odbiorcom te same przymioty: niezwykle wysoką wytrzymałość oraz dobry stosunek ceny do jakości i parametrów. Kamaz to dzisiaj jednak także wysoka jakość, sprawdzone komponenty oraz właściwe wsparcie posprzedażowe, okołoproduktowe. Jednym słowem te zalety, które są w stanie zapewnić jego posiadaczom wytworzenie istotnej przewagi w stosunku do najważniejszych, nieraz niezwykle renomowanych rywali”. – mówi Wojciech Traczuk – dyrektor handlowy spółki Kamaz Polska

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!