TVN Turbo zaprasza do oglądania kolejnych wydań „Na Osi”

12 stycznia 2009, 0:00

TVN Turbo zaprasza do oglądania kolejnych wydań „Na Osi” ® – programu zajmującego się sprawami najszerzej pojętego transportu drogowego: zarówno towarowego jak i osobowego, zagadnieniami logistyki i spedycji. Audycja nadawana jest na antenie telewizji TVN Turbo. Premiera najbliższego odcinka w sobotę 17.01. o godz. 14.00; powtórki przez cały tydzień: nd. o godz. 2:30 i 15:00, pn. o godz. 4:15 i 9:30, wt. o godz. 4:00, śr. o godz.4:15, 13:15 i 23.00, czw. o godz. 14:30, pt. o godz.2:45 i 19:30.

Zobaczyć będzie można między innymi:

Nowy Actros w wersji budowlanej – pojazd uhonorowany zaszczytnym wyróżnieniem International Truck of the Year 2009, w wersji budowlanej pokazany został podczas Salonu Pojazdów Użytkowych IAA 2008 w Hanowerze. Kilka Actrosów w takiej odmianie można było nieco bliżej poznać podczas prezentacji zorganizowanych w fabrycznym centrum naukowo – badawczym. Do jazd testowych przygotowano samochody w różnych konfiguracjach napędu, bo w ofercie są dostępne auta od 4X2 do 8X8. Jeżdżono w takich warunkach, jakie są ich chlebem powszednim, czyli po torze terenowym.

Iveco Daily 4X4 – samochód robi niezwykłe wrażenie na każdym, kto go spotka na swej drodze. Skonstruowany został z myślą o pracy w trudnym terenie, co wyraża się w ramowej konstrukcji podwozia, oraz w układzie przeniesienia napędu, gdzie zamontowano dwa reduktory i trzy blokady mechanizmów różnicowych. Terenowe Daily może być wyposażone w kabinę załogową, przystosowaną do przewozu 7 osób i skrzynię ładowną z opończą. Samochód w takiej wersji świetnie sprawdzi się jako transporter dla służb leśnych czy energetycznych.

Używany Renault Premium – przyglądamy się kilkuletniemu ciągnikowi siodłowemu Renault Premium 440 dCi z roku 2003. Przednia oś zawieszona jest na resorach, z tyłu są poduszki pneumatyczne. Taki sześcioletni samochód może mieć przebieg ponad 600 tysięcy kilometrów, a może się w nim popsuć: układ kierowniczy, zawieszenie przednie lub tylne, układ hamulcowy, zawieszenie kabiny, a nawet sprzęgło. Policzymy, ile trzeba będzie do ceny auta dołożyć w autoryzowanym serwisie.

Freightliner Cascadia – po amerykańskich high way”ach mkną ciężarówki nieco większe od znanych nam pojazdów europejskich. Na czym polega różnica? Popatrzymy na przykładzie Freightliner”a Cascadia. Ten samochód reprezentuje klasyczną za oceanem linię samochodów użytkowych. Ponieważ tamtejsze przepisy dopuszczają większą długość maksymalną zespołu pojazdów, konstruktorzy ciągle chętnie umieszczają silnik przed kabiną. Charakterystyczne ciężarówki z nosem cieszą się w USA największą popularnością.

Oprócz tego, w każdym programie przegląd najświeższych i najciekawszych informacji branżowych, czyli Stroboskop, a w nim: od kwietnia zaczną obowiązywać nowe przepisy o lusterkach w ciężarówkach; radiowozy policji będą srebrne, tak jak w innych państwach Unii; specjalny program leasingowy na mniejsze Mercedesy; Fiat Strada. Na pytania widzów odpowiadają: starszy aspirant Dariusz Krzewski i starszy inspektor Rafał Kochanowski.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!