Przedstawiamy krótkie podsumowanie badań „Rynek klocków i okładzin hamulcowych do samochodów ciężarowych w Polsce”.
Przeprowadzone badania obejmowały wszystkie istotne zagadnienia z punktu widzenia dystrybucji tej grupy produktów. Zrealizowane zostały w styczniu 2006 roku.
Między innymi dotyczyły one reklamacji. To bardzo ważny temat lecz zwykle delikatny z punktu widzenia klienta. Podczas badania pytaliśmy ankietowanych o rodzaj najczęściej występujących reklamacji na klocki hamulcowe. Aby uzyskać więcej informacji kliknij więcej.
Tabela 1 Rozkład procentowy najczęściej występujących reklamacji klocków hamulcowych
Rodzaj reklamacji | % Wszyscy razem | % Warsztat + Sklep |
Duża zawartość twardych elementów ciernych | 3,4 | 3,8 |
Głośna praca (np. piszczy) | 29,1 | 27,8 |
Niska skuteczność hamowania | 1,4 | 1,5 |
Rozwarstwienie materiału ciernego | 12,8 | 10,5 |
Szybkie zużycie | 17,6 | 18,1 |
Wykruszenie materiału ciernego | 6,1 | 5,3 |
Brak | 28,4 | 31,6 |
Inne | 1,4 | 1,5 |
Przyglądaliśmy się jakości produktów oferowanych na rynku dlatego też warto zauważyć, że nowoczesne technologie pozwalają na wykonanie produktów bardzo solidnych, niemal o dowolnej trwałości. Wszystko jest kwestią decyzji jakie materiały zastosujemy.
Wynikiem tego jest 31 procent ankietowanych, które stwierdziły, że nie spotkały się z reklamacją na klocki hamulcowe do samochodów ciężarowych.
Kolejnym interesującym elementem była szybkość dostaw zamawianych klocków. Wyniki przedstawiają się następująco:
Tabela 2 Deklarowany czas oczekiwania na dostawę klocków
Deklarowany czas oczekiwania na dostawę klocków | % Wszyscy razem |
Do 1 godziny | 14,9 |
1 do 3 godzin | 18,9 |
3 do 12 godzin | 26,4 |
12 do 24 godzin | 31,8 |
Powyżej 24 godzin | 8,1 |
]2[
Jak widać w naszym badaniu co trzeci ankietowany twierdził, że jeszcze tego samego dnia otrzymuje zamówiony towar, natomiast co szósty oczekuje nie więcej niż 24 godziny.
W naszej ankiecie zadaliśmy pytanie: Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych?
Z uzyskanych danych możemy stwierdzić, że o wymianie klocków i okładzin hamulcowych w największym stopniu decyduje sugestia mechanika lub sprzedawcy. Tego zdania jest większość uczestników badania. Świadczą o tym poniższe wyniki.
Tabela 3 Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych?
Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych ? | % Warsztaty |
Decyzja kierowcy | 25,4 |
Okresowe przeglądy samochodu | 29,6 |
Sugestia sprzedawcy / mechanika | 45,1 |
]3[
Komentarze