Krótkie podsumowanie rynku klocków hamulcowych

, 13 lutego 2006, 0:00

Przedstawiamy krótkie podsumowanie badań „Rynek klocków i okładzin hamulcowych do samochodów ciężarowych w Polsce”.
Przeprowadzone badania obejmowały wszystkie istotne zagadnienia z punktu widzenia dystrybucji tej grupy produktów. Zrealizowane zostały w styczniu 2006 roku.
Między innymi dotyczyły one reklamacji. To bardzo ważny temat lecz zwykle delikatny z punktu widzenia klienta. Podczas badania pytaliśmy ankietowanych o rodzaj najczęściej występujących reklamacji na klocki hamulcowe. Aby uzyskać więcej informacji kliknij więcej.

Tabela 1 Rozkład procentowy najczęściej występujących reklamacji klocków hamulcowych





















Rodzaj reklamacji



% Wszyscy razem



% Warsztat + Sklep


Duża zawartość twardych elementów ciernych



3,4



3,8


Głośna praca (np. piszczy)



29,1


27,8


Niska skuteczność hamowania



1,4



1,5


Rozwarstwienie materiału ciernego


12,8



10,5


Szybkie zużycie



17,6



18,1


Wykruszenie materiału ciernego



6,1



5,3


Brak



28,4


31,6


Inne



1,4



1,5



Przyglądaliśmy się jakości produktów oferowanych na rynku dlatego też warto zauważyć, że nowoczesne technologie pozwalają na wykonanie produktów bardzo solidnych, niemal o dowolnej trwałości. Wszystko jest kwestią decyzji jakie materiały zastosujemy.
Wynikiem tego jest 31 procent ankietowanych, które stwierdziły, że nie spotkały się z reklamacją na klocki hamulcowe do samochodów ciężarowych.

Kolejnym interesującym elementem była szybkość dostaw zamawianych klocków. Wyniki przedstawiają się następująco:


Tabela 2 Deklarowany czas oczekiwania na dostawę klocków
















Deklarowany czas oczekiwania na dostawę klocków



% Wszyscy razem


Do 1 godziny



14,9


1 do 3 godzin



18,9


3 do 12 godzin


26,4


12 do 24 godzin



31,8


Powyżej 24 godzin



8,1

]2[


Jak widać w naszym badaniu co trzeci ankietowany twierdził, że jeszcze tego samego dnia otrzymuje zamówiony towar, natomiast co szósty oczekuje nie więcej niż 24 godziny.


W naszej ankiecie zadaliśmy pytanie: Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych?
Z uzyskanych danych możemy stwierdzić, że o wymianie klocków i okładzin hamulcowych w największym stopniu decyduje sugestia mechanika lub sprzedawcy. Tego zdania jest większość uczestników badania. Świadczą o tym poniższe wyniki.


Tabela 3 Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych?












Kto lub co decyduje o wymianie klocków i okładzin hamulcowych ?


% Warsztaty


Decyzja kierowcy



25,4


Okresowe przeglądy samochodu



29,6


Sugestia sprzedawcy / mechanika



45,1


]3[

Komentarze

Brak komentarzy