Menu

Raporty

Raport: Polski rynek wycieraczek

Jak wiadomo wiedza o rynku zawsze jest przydatna, a w okresie gorszej koniunktury na rynku, informacje zawarte w raportach MotoFocus mogą być szczególnie przydatne i stanowić doskonałe źródło informacji a także sugestii do dalszego rozwoju. Raport przedstawia rozpoznawalność poszczególnych marek wycieraczek wraz z uwzględnieniem takich zmiennych jak rodzaj prowadzonej działalności, wiek respondentów. W raporcie zawarte […]

Wynik sondażu – Jakość przede wszystkim

Jak wiadomo segment ciężarowy przeżywa obecnie dość trudne chwile, jednak pomimo tego jakość produktów ciągle jest najważniejszym aspektem wyboru produktu. Jak pokazują wyniki sondażu przeprowadzonego przez portal TruckFocus.pl ponad połowa respondentów wskazuje jakość jako najważniejszy czynnik decydujący o wyborze produktu. Nie bez znaczenia jak się okazuje pozostaje znajomość marki – dodaje Alfred Franke z portalu […]

RAPORT – Pierwsze podsumowanie rynku motoryzacyjnego 2008 – segment ciężarowy

Od początku roku 2008 głośno było o wielkich problemach w logistyce. Problemy te w dużym stopniu rzutowały na sprzedaż samochodów ciężarowych i oczywiście części do tych aut. W przypadku rynku ciężarowego zebraliśmy informacje dotyczące pierwszych dziewięciu największych firm zajmujących się dystrybucją części motoryzacyjnych do samochodów ciężarowych w Polsce. Ze względu na wspomnianą wcześniej ciężką sytuację […]

Raport: Sklepy i Warsztaty Motoryzacyjne – funkcjonowanie, wyposażenie i ludzie

Celem niniejszego badania było przedstawienie rynku sklepów i warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Raport dostarcza wiedzy na temat wyposażenia warsztatów, zasad funkcjonowania, a także podejścia do pracowników. Jak może sugerować tytuł raportu, składa on się z kilku części. Pierwsza z nich dotyczy wyposażenia warsztatów i obejmuje takie kwestie jak wielkość warsztatów, ilości stanowisk naprawczych z podnośnikami, […]

Raport: Czego Pragną Twoi Klienci – Czyli Oczekiwania Sklepów I Warsztatów Motoryzacyjnych

Podstawowym celem badania oczekiwań sklepów i warsztatów motoryzacyjnych było dostarczenie wiedzy na badany temat na potrzeby dystrybutorów i producentów części zamiennych . Wiedza zawarta w niniejszym opracowaniu może być bardzo przydatna przy planowaniu kampanii marketingowych i promocyjnych, a także dla bieżącej współpracy z klientami. Raport porusza takie kwestie jak ocena współpracy z dostawcami, czas realizacji […]

Najważniejsza jest jakość usługi warsztatowej

Jak wiadomo w dzisiejszych czasach konkurencja jest bardzo duża również w sferze napraw samochodów. Co zatem decyduje o wyborze miejsca w którym kierowca dokonuje naprawy samochodu ciężarowego. Czy jedynym aspektem jest cena, czy może to, iż punkt naprawy znajduje się blisko miejsca parkowania? Otóż najistotniejsza jest jakość naprawy – podaje Alfred Franke z firmy MotoFocus.pl. […]

Magazyny pełne akumulatorów

Łagodna zima sprawiła, że magazyny wielu firm pełne są akumulatorów. Taka sytuacja prowadzi do gwałtownego spadku cen, a handlowcy sięgają po wyniki badań pokazujące co w największym stopniu może pomóc im w pozbyciu się zapasów. Reklama w mediach (prasa oraz Internet) to najważniejszy dla warsztatów i sklepów motoryzacyjnych rodzaj wsparcia marketingowego przy sprzedaży akumulatorów – […]

Wynagrodzenia w logistyce i transporcie

Niniejszy materiał prezentuje wyniki Internetowego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak (wynagrodzenia.pl). To największe pozarządowe badanie objęło również swoim zasięgiem branżę: logistyka, transport, spedycja i komunikacja. Zanim jednak przejdziemy do prezentacji danych pragniemy podkreślić, że analogicznie do lat ubiegłych w tegorocznym badaniu dominują ludzie młodzi z wykształceniem wyższym. 74,9% badanych ma nie więcej niż […]

Sondaż – Czym będziemy jeździć?

Analizując park samochodowy Polski dużo uwagi poświęca się segmentowi samochodów nowych. Uwzględniając jednak dane statystyczne mówiące, że rocznie w Polsce sprzedaje się około 340 tys. nowych samochodów, a w tym samym czasie park samochodowy powiększa się o 995 tys. używanych samochodów, należy więcej uwagi poświęcić wtórnemu rynkowi samochodów – zauważa Alfred Franke szef firmy MotoFocus.pl […]

Sondaż – Rynek napraw samochodów ciężarowych

Rynek napraw samochodów ciężarowych w Polsce jest dzisiaj niezwykle rozdrobniony – warsztaty znacznie różnią się między sobą zarówno wielkością (liczbą stanowisk naprawczych), liczbą zatrudnianych pracowników i cenami roboczogodziny. Ponad połowa z nich (58,8%) nie posiada więcej niż 4 stanowiska naprawcze w swoim warsztacie. Warsztaty coraz chętniej też dołączają do sieci warsztatowych, na dzień dzisiejszy przynależność […]