Termin: 13 października 2006
Trener: Krzysztof Gwozdek
Ośrodek: Galeria Na Kole – Warszawa
Wszystko, co należy wiedzieć o wynagradzaniu i finansowym motywowaniu handlowców – tak najkrócej można określić to szkolenie.
Program szkolenia to kompendium konkretnej i użytecznej wiedzy. Zawiera wszelkie informacje niezbędne do opracowania i wdrożenia systemu wynagrodzeń, który w niezwykle skuteczny sposób będzie motywował handlowców.
Szkolenie rekomendowane jest zarządom firm, menedżerom działów handlowych i obsługi klienta, menedżerom i specjalistom ds. personalnych.
Cele szkolenia
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
1. Poznasz cały proces przygotowywania i wprowadzenia systemu wynagrodzeń w działach handlowych.
2. Zapoznasz się z funkcjami motywacyjnymi systemu wynagradzania i rolą, jaką pełnią w nim poszczególne składniki pensji handlowca.
3. Dowiesz się, jakie są metody kształtowania i rodzaje „ruchomych składników wynagrodzenia” – premii, prowizji i innych.
4. Poznasz różne modele struktury wynagradzania – zależne od sytuacji rynkowej twojej firmy:
a. Model struktury wynagradzania w fazie zdobywania / powiększania udziału w rynku.
b. Model struktury wynagradzania w firmie utrzymującej pozycję rynkową.
c. Model struktury wynagradzania w okresie recesji.
5. Dowiesz się jak może być postrzegany system wynagrodzeń przez pracowników twojego działu i firmy.
6. Nauczysz się zasad, które pozwolą wdrożyć zmiany w systemie wynagradzania handlowców.
Program szkolenia
1. MOTYWACYJNE FUNKCJE SYSTEMÓW WYNAGRODZEŃ.
a. Podstawowe własności motywacji.
b. Motywacja finansowa.
c. Motywacja pozafinansowa.
d. Motywacja w pracy handlowca.
2. SKŁADNIKI PŁACY HANDLOWCÓW I ICH FUNKCJE.
a. Płaca podstawowa.
b. Prowizje.
c. Premie.
d. Inne nagrody.
3. PŁACA PODSTAWOWA I KLASYCZNE TABELE WYNAGRODZEŃ STAŁYCH.
a. Kryteria różnicowania poziomu wynagrodzenia.
b. Ocena oparta na kompetencjach.
c. Wartościowanie stanowisk pracy.
4. WYNAGRODZENIA ZALEŻNE OD EFEKTÓW.
a. Premiowanie pozytywne i negatywne.
b. Premie zadaniowe i jakościowe.
c. Prowizja – liniowa czy progresywna? Ustalanie mierników.
d. Wynagrodzenie zależne od efektów a inne świadczenia.
5. STRUKTURA WYNAGRODZENIA A CELE RYNKOWE FIRMY.
a. Struktura wynagrodzeń handlowców w fazie zdobywania rynku.
b. Struktura wynagrodzeń handlowców, którzy mają utrzymać rynek.
c. Firma w kryzysie – jak płacić, gdy rynek się kurczy?
6. PIENIĄDZE „SPRAWIEDLIWE”.
a. Kilka słów o „sprawiedliwości” systemu płacowego.
b. Współpraca w zespole, czyli wynagradzanie grupowe.
c. Wsparcie sprzedaży, czyli jak premiować biuro, które wspomaga handlowców w terenie?
7. KOMUNIKACJA, CZYLI JAK „SPRZEDAĆ” SYSTEM HANDLOWCOM.
a. Informowanie o przyjętym systemie wynagradzania.
b. Trudne pytania i odpowiedzi.
c. Czy informacje o płacach powinny być ogólnie znane?
8. ZOBACZYĆ EFEKTY. ZARZĄDZANIE OBSZAREM SPRZEDAŻY.
a. Planowanie długo i krótkoterminowe.
b. Cykl Deminga i wyznaczanie celów.
c. Nie tylko wyniki. Planowanie działań sprzedażowych.
d. Umiejętności kierownicze, bez których żadne pieniądze nie pomogą.
Formularz zgłoszeniowy: http://www.bonavigator.pl/zamowienie-o.php?id=153
Komentarze