Proces bieżnikowania opon TreadMax

, 9 lipca 2009, 0:00

Do produkcji opon bieżnikowanych TreadMax stosowane są wyłącznie opony (karkasy) wykonane w technologii Max Technology – Goodyear Regional RHS II i RHD II oraz Goodyear Marathon LHS II i LHD II. Każdy wybrany karkas zostaje oznakowany kodem kreskowym, który zawiera informacje niezbędne do późniejszej identyfikacji (rozmiar, rodzaj, itp.). Następnie karkas jest poddawany wstępnym oględzinom dla wykrycia ewentualnych uszkodzeń. W przypadku akceptacji, karkas jest sprawdzany elektronicznie pod kątem występowania jakichkolwiek dziur.

Kolejnym etapem jest badanie karkasu przy zastosowaniu szerografu. Czytnik kodów kreskowych ustala rodzaj i rozmiar karkasu. Następnie karkas jest umieszczany wewnątrz szerografu, w którym odbywa się obustronne badanie jego wewnętrznej struktury, poprzez skanowanie w ciśnieniu atmosferycznym i w 50% próżni. Pozwala to wykryć ukryte wady i uszkodzenia wewnętrzne karkasu np. rozwarstwienia, itp. Operator maszyny sprawdza oba obrazy wewnętrznej struktury w celu wykrycia ewentualnych uszkodzeń.

 
Kolejnym etapem jest szorstkowanie karkasu, do którego wykorzystuje się narzędzia do obróbki skrawaniem. Pozwala to zdjąć zewnętrzną warstwę gumy od stopki do stopki opony. Jeśli zostanie znalezione choćby najmniejsze uszkodzenie bieżnika to jest on naprawiany. Na koniec obwód i szerokość opony są dokładnie mierzone, aby rozmiar opony był w granicach wymaganej tolerancji. Opona jest obecnie gotowa do bieżnikowania.

Następnie na całej powierzchni natryskiwany jest specjalny klej dla zapewnienia odpowiedniej przyczepności nowych składników. W razie konieczności dla zapewnienia jednorodności i równomierności powierzchni bieżnika wszystkie ubytki wypełnia się specjalną mieszanką gumową.

Kolejnym etapem jest nanoszenie na boki opony nowej warstwy mieszanki gumowej, zwanej okleiną.

Na końcu etapu rekonstrukcji opony TreadMax, nowa mieszanka bieżnika jest spiralnie nakładana z wytłaczarki na czoło opony. Metoda ta zapewnia jednolitą strukturę bieżnika pod każdym względem oraz gwarantuje, że nie występują w nim jakiekolwiek łączenia poprzeczne.

Tak przygotowana opona jest umieszczana w prasie wulkanizacyjnej, gdzie pod ciśnieniem i w wysokiej temperaturze odbywa się proces kształtowania bieżnika wraz ze ściankami bocznymi oraz wulkanizacja gumy, w sposób identyczny jak przy produkcji nowej opony.

Po schłodzeniu, opona poddawana jest oględzinom i testowi ciśnieniowemu. Oponę montuje się w urządzeniu do prób ciśnieniowych i pompuje do ciśnienia testowego w celu wykrycia wad. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku końcowej kontroli jakości opona jest gotowa do wysyłki do klienta. Opony bieżnikowane TreadMax zapewniają identyczne osiągi jak nowe opony Goodyear Marathon LHD II lub Regional RHD II.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!