Wymiana koła zamachowego z pierścieniem uszczelniającym z PTFE

, 17 września 2012, 12:25

Pierścienie uszczelniające wału należy zawsze wymieniać na nowe przy demontażu koła zamachowego, by zapobiec nieszczelnościom. Należy jednak przestrzegać pewnych reguł, by nie uszkodzić wargi uszczelniającej podczas montażu pierścienia.

Do produkcji pierścieni uszczelniających wału stosuje się coraz częściej teflon (PTFE) ze względu na jego optymalne właściwości materiałowe. Zaletami są m.in. niskie tarcie oraz wysoka obciążalność termiczna. W przeciwieństwie do tradycyjnych pierścieni uszczelniających wału zazwyczaj nie jest potrzebny pierścień oporowy.

Aby nie uszkodzić wargi uszczelniającej podczas montażu, pierścień uszczelniający wału należy wsunąć po wale korbowym w gniazdo korzystając z załączonej pomocy montażowej. Warga uszczelniająca z PTFE oraz powierzchnia wału muszą być suche. Przy zakładaniu nie należy stosować smarów i olejów.

Nie należy uruchamiać silnika natychmiast po zakończeniu montażu, ponieważ pierścień uszczelniający wału jest rozszerzony. Producent zaleca 4 godzinny okres osadzania.

Firma febi oferuje również akcesoria niezbędne do montażu, jak na przykład śruby do kół zamachowych, pierścienie uszczelniające wału lub pasujące łożyska pilotowe.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!