Komisja UE bierze się za polski transport

Komisja Europejska przedstawiła propozycję przepisów, które obligują firmy transportowe do wypłacania płacy minimalnej, jeśli kierowca poza granicami danego kraju spędzi więcej niż trzy dni. Kierowca byłby również objęty w pełni prawem pracy kraju, w którym się znajduje.

Foto: flickr.com

W ostatni dzień maja Komisja Europejska przedstawiła pakiet ośmiu projektów prawnych, które według Unii Europejskiej  mają poprawić sposób funkcjonowania rynku przewozów drogowych oraz warunków socjalnych i zatrudnienia pracowników. Jak wyjaśniała na konferencji prasowej w Brukseli unijna komisarz ds. transportu Violeta Bulc, w pakiecie jest wiele elementów, ale wszystkie mają służyć temu, by transport drogowy był bardziej przejrzysty, płynny, a także uczciwy.

KE chce, by kierowcy zajmujący się międzynarodowymi przewozami drogowymi już po trzech dniach pobytu za granicą w danym miesiącu byli traktowani jako pracownicy delegowani, podlegający prawu państwa UE, w którym się znajdują.

Według Związku Pracodawców RP wprowadzenie przepisów proponowanych przez UE doprowadziłoby do bankructwa wielu małych i średnich firm transportowych z Polski. Przedstawiciele branży transportowej mówią jednym głosem w tej sprawie, że Komisja strzeże interesu gospodarczego Niemiec i Francji. Działania Komisji Europejskiej mają wymiar stronniczy nie licząc się z konsekwencjami takich decyzji. Wprowadzając przepisy w życie Polscy przewoźnicy będą mieli poważne problemy finansowe. Niejednokrotnie może to doprowadzić do upadku niektórych przedsiębiorstw, a z pewnością poszerzenia skali zadłużenia.

Czytaj więcej: Zasadnicze zmiany w europejskim transporcie 

Komentarze


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@truckfocus.pl.

autor / 3 czerwca 2017, 01:08

Na jedno to racja skoro przebywam tydzien w niemczech i 2 w cholandii to dlaczego ma mi sie nalezec tylko 25gr z km. Chce 0.25 Euro. Jezeli pracodawca nie jest wypłacalny to znaczy że nie ma powiązanych dużo zleceń czyli więcej postoju jak jazdy.

4 -4 odpowiedz

autor / 6 czerwca 2017, 07:26

Markos naprawdę jesteś takim analfabetą ? cholandii?
Chcesz 0.25 Euro? Chcieć, to sobie możesz. Najpierw naucz się czegoś w życiu prócz kierowania, bo zastąpią Cię kobiety.

1 0 odpowiedz

autor / 6 czerwca 2017, 07:30

Jestem jak najbardziej za, ale uważam, że ten przepis powinien działać również w drugą stronę. Jeżeli kierowca z Francji i Niemiec spędzi w Polsce co najmniej 3 dni może liczyć na zmniejszenie stawki do minimalnej krajowej obowiązującej w Naszym kraju.

1 0 odpowiedz

autor / 6 czerwca 2017, 10:19

Nic się nie stanie – oprócz tego, że właściciela firm transportowych będą się musieli przesiąść z Audi Q7 na Q1, albo z BMW X6 na X1 🙂

0 -2 odpowiedz