Menu
Nowości Technika Ciekawostki
21.11 Konin podpisał umowę na zakup pięciu autobusów wodorowych. Kto dostarczy nowe pojazdy? 20.11 Sukces Volvo Trucks. Pięć gwiazdek w Euro NCAP. 19.11 Nowe opony ciężarowe GoodYear. O tyle mogą pomóc obniżyć zużycie paliwa. 18.11 VanKing rozwija markę FAST i rozbudowuje magazyn w Niepołomicach 18.11 Mobil Delvac. Kompleksowa oferta i zmiany, które docenią właściciele i użytkownicy pojazdów ciężarowych i maszyn roboczych.

Technika

febi: elektronicznie sterowane sprzęgła wentylatora

Sprzęgła wentylatora odgrywają istotną rolę przy wymuszonej regulacji przepływu powietrza chłodzącego. Wraz z
wentylatorem odpowiadają – szczególnie przy wysokim obciążeniu silnika – za utrzymywanie temperatury cieczy
chłodzącej w optymalnym zakresie zapobiegając uszkodzeniu silnika w wyniku przegrzania.

Zawory poziomujące

Zawory poziomujące odgrywają bardzo ważną rolę w układzie pneumatycznego zawieszenia kabiny kierowcy. Ich inteligentny układ sterowania umożliwia utrzymywanie kabiny zawsze na właściwej wysokości zapewniając kierowcy odpowiedni komfort podczas pokonywania zakrętów lub nierówności drogi.

Przyczyny usterek układu sprężonego powietrza – porada febi

Układ sprężonego powietrza to jeden z podstawowych systemów każdego samochodu użytkowego. Oparta jest na
nim nie tylko praca układu hamulcowego, ale także wyposażenia dodatkowego – zawieszenia pneumatycznego, mechanizmu zmiany biegów, czy nawet sygnału dźwiękowego.

Ryzyko uszkodzenia widełek wyłączających sprzęgło w DAF-ach

Producent zmienił średnicę gniazda popychacza widełek wyłączających sprzęgło z 12 do 16 milimetrów. Podczas montażu widełek wyłączających sprzęgło febi 29581, należy upewnić się, że wymiary popychacza są zgodne z nową specyfikacją (16 mm).

Tuleje cylindrowe z wymiennym pierścieniem ogniowym

W silnikach spalinowych, pracujących z dużymi obciążeniami, producenci stosują tuleje cylindrowe z pierścieniem ogniowym. Pierścień ten znajduje się w górnej części tulei i jest uszczelniony bezpośrednio przez uszczelkę głowicy cylindrów.

Przedwczesne zużycie łożyska pompy wody w VW LT i T4

W pompach wody oznaczonych numerem OE 074 121 005 N dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska pompy wody oraz uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu. Rozwiązaniem była modyfikacja pompy wody. Przyczyna: W silnikach 5-cylindrowych pompa wody napędzana jest paskiem zębatym. Koła pasowe wyposażone w 18 zębów są zbyt małe i wskutek zbyt wysokich obciążeń […]

Problemy z rozruchem silnika w pojazdach ciężarowych po zamontowaniu filtra KX191/1D lub KX80D

Nieprawidłowy montaż filtra KX191/1D lub KX80D w pojazdach marek MAN, Neoplan, Fiat, Claas, Demag, Mercedes-Benz i Setra może skutkować problemami z uruchomieniem silnika. Przedstawiamy wskazówki firmy Mahle, dotyczące prawidłowego montażu filtra. Oba typy filtrów paliwa MAHLE są stosowane w wielu milionach pojazdów na całym świecie. Po prawidłowym montażu pracują one niezawodnie, zapewniając optymalną wydajność filtrowania. […]

Alternatywa dla tradycyjnego wyważania opon ciężarowych

Suchy granulat EQUAL ma być prostą alternatywą dla tradycyjnego wyważania opon ciężarowych. Wprawdzie większość użytkowników pojazdów decyduje się na wyważanie przednich kół samochodów ciężarowych, to jednak koła znajdujące się na osiach napędowych, naczep lub przyczep rzadko kiedy są wyważane. Warto pamiętać, że ich niewyważanie niesie za sobą prawie takie same negatywne skutki jak w przypadku […]

Problemy z kalibracją poziomu zawieszenia Volvo FH12 – porady TEXA

Aby przeprowadzić kalibrację poziomu zawieszenia niezbędne jest urządzenie, które pozwoli na uzyskanie podłączenia ze sterownikiem oraz da możliwość kalibracji zgodnie z wymaganiami. Może służyć do tego zestaw diagnostyczny Axone 4 z Navigatorem TXT firmy TEXA. Elektronika w pojazdach realizuje założenia technologii „drive by wire” (oznacza wprowadzenie elektronicznych elementów sterujących danym systemem np. silnik czy skrzynia […]

Ogrzewanie postojowe DEFA – symulacja kosztów

Niezależne, elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA składa się z trzech niezależnych modułów (ogrzewanie silnika, ogrzewanie wnętrza, ładowanie akumulatorów). Zaletą jest to, że można składać je w dowolnej kompletacji w zależności od zapotrzebowania ostatecznego odbiorcy. Warto zwrócić uwagę, że ogrzewanie postojowe DEFA to nie tylko bezpieczeństwo – pewny rozruch pojazdu oraz komfort – ciepła kabina, ale także […]