Rok 2006 był rekordowym rokiem dla Volvo Trucks. Nigdy przedtem, w fabrykach Volvo Trucks na całym świecie, nie wyprodukowano tak dużej liczby pojazdów ciężarowych, jak w roku ubiegłym. Wysoki poziom produkcji to skutek nie tylko zwiększonego popytu, jaki odnotowano w krajach Europy Wschodniej i Ameryki Północnej. Ten rezultat to również skutek sukcesu, jaki odniosły najnowsze, ostatnio wprowadzone modele samochodów ciężarowych Volvo. Pojazdy te, wyposażone są w nowe, jeszcze bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa silniki, które dodatkowo już teraz spełniają przyszłe normy emisji spalin.
W 2006 roku firma Volvo Trucks dostarczyła ponad 105 000 samochodów ciężarowych, co oznacza wzrost o 2% w stosunku do roku 2005.
„Nasza dobra rentowność umożliwiła nam zainwestowanie ponad 10 mld koron w rozwój nowych produktów w ciągu ostatnich pięciu lat” powiedział Staffan Jufors, Prezydent Volvo Trucks. „Nasze nowe modele pojazdów ciężarowych spotkały się z doskonałym przyjęciem przez rynek. Zainwestowaliśmy również w dalszy rozwój naszej sieci dealerskiej oraz w rozwój kompetencji naszych pracowników”.
Zapotrzebowanie na ciężkie samochody ciężarowe w Europie, gdzie w ubiegłym roku dostawy wzrosły o 15%, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Tradycyjnie, wzrost popytu odnotowały silne rynki we Francji, Niemczech i w Holandii, jednocześnie bardzo pozytywny trend w sprzedaży pojazdów utrzymuje się w Europie Wschodniej. Największy wzrost wielkości dostaw odnotowano w 2006 roku w Rosji i w Polsce, o 82% i 56% odpowiednio.
Kompletnie nowa gama produktowa
Począwszy od jesieni 2005, Volvo Trucks rozpoczęło proces odnawiania swojej całej gamy produktowej przeznaczonej na rynek europejski. Jako pierwsza, pojawiła się na rynku nowa generacja modeli Volvo FH i Volvo FM, wyposażonych w nowy, ekonomiczny silnik 13-litrowy, który już teraz spełnia normy emisji spalin, jakie w Europie wejdą w życie dopiero w 2009 roku. W lutym 2006 roku miała miejsce premiera nowego Volvo FH16, najmocniejszego samochodu ciężarowego na rynku, z nowym silnikiem o mocy 660KM.
Podczas dorocznej, amerykańskiej wystawy samochodów ciężarowych (Mid-American Trucking Show) w Louisville (Kentucky, USA) dwa nowe warianty kabin dla modeli Volvo VN i Volvo VT zostały zaprezentowane. Kabiny te oferują taką samą przestronność wnętrza, a niższy dach zapewnia lepsze właściwości aerodynamiczne, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa przez pojazdy z niskimi naczepami, takimi jak na przykład cysterny.
Europejska gama produktowa została jeszcze bardziej poszerzona w czerwcu 2006 roku, kiedy to swoją premierę rynkową miały Volvo FL i całkiem nowe Volvo FE. Teraz, wraz z nowymi, mniejszymi i lżejszymi modelami, Volvo Trucks wychodzi ze swoją ofertą do klientów w sektorze dystrybucyjnym.
Komentarze