Scania wprowadziła do oferty silniki z pompowtryskiwaczami PDE i układem SCR o pojemności 9 i 13 litrów. Wyróżniają się dużą tolerancją na paliwo o większej zawartości siarki i niskim spalaniem. Jednostki mają moc od 250 do 480 KM i zastąpią dotychczas oferowane przez Scanię 9- i 12-litrowe motory Euro 5 z SCR.
Silniki charakteryzują się prostą budową, dużą wytrzymałością oraz odpornością na paliwo o większej zawartości siarki, popularnym w Rosji i Europie Wschodniej. Blok cylindrów tak jak w przypadku silników XPI posiada pojemność 9 lub 13 l. Średnica cylindra jest taka sama i wynosi 130 mm. Silniki 9-litrowe mają skok tłoka 140 mm, a 13-litrowe – 160 mm.
W 13-litrowych silnikach DC13 wał karbowy jest większej średnicy, został podparty powiększonymi łożyskami głównymi. Powiększeniu uległa również pojemność układu smarowania. Tłoki wyposażono w nowy pierścień zgarniający, znany z 730-konnej jednostki.
W porównaniu z wcześniejszym, 12-litrowym silnikiem z SCR, kolektor wydechowy jest sztywniejszy i lepiej uszczelniony. Zastosowano też elektroniczny wentylator, przeniesiony wprost z silników XPI.
Pompa płynu chłodzącego ma mocniejsze łożysko i obudowę. Dzięki temu układ chłodzenia jest wydajniejszy, a pod niską kabiną P może być zamontowany silnik o mocy nawet 440 KM.
By zwiększyć trwałość układu zasilania ciśnienie w układzie wtryskowym jest ograniczone do 1800 bar. Panujące w układzie wtryskowym niskie ciśnienie podwyższane jest do pożądanej wysokości dopiero w pompowtryskiwaczu. Poprawiono także wydajność hamulca wydechowego, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów.
Komentarze