Silniki Renault EuroVI: Spalanie pod kontrolą

26 września 2012, 12:42

Nowe silniki Euro VI montowane w pojazdach Renault Trucks charakteryzują się mniejszą ilością spalin oraz większą oszczędnością paliwa. Dzięki zastosowaniu kombinacji różnorodnych technologii indywidualnie dopasowanych do każdego modelu, silniki francuskiego producenta są nie tylko ekonomiczne ale także solidne i wydajne.

Podczas IAA Show w Hanowerze Renault Trucks zaprezentowało swoje silniki spełniające wymagania normy Euro VI, które pojawią się we francuskich pojazdach w styczniu 2014 wraz z wejściem nowych przepisów. Producent dobiera odpowiednie technologie sugerując się wielkością oraz przyszłym zastosowaniem silnika, oferując w ten sposób klientom produkt, który nie tylko spełnia narzucone odgórnie normy, ale jest przy tym wydajny, ekonomiczny i niezawodny tak samo, a może nawet bardziej niż silnik Euro V.

Silniki heavy duty range (11 i 13 litrowe) 

Dla gamy ciężkiej, Renault Trucks przygotował nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 11l noszący nazwę DTI11. Dostępne będą trzy wersje o różnej mocy: 380KM (1800 Nm), 430KM (2050 Nm) oraz 460KM (2200 Nm). Konstrukcyjnie nowy model bazuje na rozwiązaniach stosowanych w silnikach Euro V, ale wyróżnia go nowy układ oczyszczania spalin oraz nowy układ zasilania oparty na systemie Common Rail, cechujący się niezwykle dokładnym, wysokociśnieniowym wtryskiem, nawet przy niskich obrotach silnika.   

Silnik DTI 11 spełnia normę Euro VI poprzez zastosowanie układu SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej). Aby układ był w pełni wydajny, musi pracować w odpowiednio wysokiej temperaturze. Mając to na uwadze, Renault Trucks zastosował szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalne sterowanie procesem spalania.  

Silniki dla gamy średniej (5 i 8 litrowe)

Dla gamy średniej, Renault Trucks opracował dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l, dostępny w dwóch wersjach 210 KM (800 Nm) i 240 KM (900 Nm), oraz sześciocylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l w trzech wersjach mocy 250 KM (950 Nm), 280 KM (1050 Nm) i 320 KM (1200 Nm).

Oba typy silników zostały wyposażone w układ  recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania paliwa przez silnik. Pozostałe tlenki azotu są następnie eliminowane przez układ SCR. Zastosowany filtr cząsteczek stałych jest w stanie spełnić restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy. Silniki zasilane są poprzez common rail  o maksymalnym ciśnieniu 2000 barów. Zastosowanie wielokrotnego wtrysku (nawet do 5 na jeden cykl pracy) sprawia, że silniki te są wydajne, ciche i ekonomiczne.

Nowe silniki Renault Trucks nie tylko spełniają normę EURO VI, ale oferują klientom wysoką jakość, niezawodność oraz optymalne zużycie paliwa.

(pk)

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!