Ciągnik siodłowy Scania 420 R z układem napędowym Super zwyciężył w segmencie paliwowym testu European Truck Challenge, porównującego długodystansowe samochody ciężarowe. Średnie zużycie oleju napędowego w przypadku zdobywcy drugiego miejsca było wyższe o wyższe 4,9%.
W tym roku test porównawczy ETC objął ciągniki siodłowe o mocy do 450 KM i momencie obrotowym w przedziale od 2200 do 2400 Nm, przeznaczone do transportu długodystansowego. Do udziału w teście, który odbył się pod koniec maja na drogach na południe od Hanoweru, zaproszono wszystkich największych europejskich producentów. Ostatecznie na starcie stanęły trzy marki: Scania, DAF oraz Mercedes. Scania wystawiła do testu ciągnik siodłowy 420 R z kabiną sypialną. Pomimo najmniejszej mocy, Scania cechowała się najwyższym momentem obrotowym wynoszącym 2300 Nm. Średnia masa całkowita zestawu składającego się z ciągnika i naczepy wyniosła w teście 33,6 tony.
– „Truck and Trailer Welt” organizuje European Truck Challenge na drogach publicznych, które cechują się zmienną charakterystyką. Test odzwierciedla warunki, z jakimi kierowcy ciężarówek mają do czynienia na co dzień. Jedyną różnicą jest to, że zakłóceń, takich jak korki uliczne, nie bierze się pod uwagę w wynikach końcowych. Dzięki temu są porównywalne. Dla przewoźników walczących z rosnącymi cenami paliwa i stopami procentowymi ten poziom oszczędności ma ogromne znaczenie: w przypadku pojazdu do transportu długodystansowego, który pokonuje 150 tys. km rocznie, oszczędność w porównaniu z pojazdem, który zajął drugie miejsce w teście wynosi 3000 euro – wyjaśnia Julian Modro, dyrektor ds. rozwiązań dla branży w Scania Trucks..
Przedstawiciele czasopisma „Truck and Trailer Welt” wręczyli firmie Scania nagrodę dla najbardziej wydajnego paliwowo pojazdu podczas ceremonii zorganizowanej przy okazji targów NUFAM w Karlsruhe w Niemczech.
Komentarze