Polska jest jednym z największych i najlepiej rozwijających się rynków dla koncernu Daimler AG. Za świetne wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, stuttgarcka centrala wyróżniła importera nagrodą.
Rok 2014 okazał się bardzo dobrym dla samochodów ciężarowych Daimler AG, obejmujących m.in. takie marki jak Mercedes-Benz, Fuso, Bharat-Benz, czy Freightliner. Ich globalna sprzedaż wzrosła i wyniosła niemal 500 000 sztuk. W Europie Zachodniej, gdzie dominującą marką koncernu jest Mercedes-Benz, mimo skurczenia się rynku, udziały w sprzedaży wzrosły do 24,4%. Na tym tle wyróżniła się sprzedaż w Polsce – importer, Mercedes-Benz Polska, zajął drugie miejsce w konkursie sprzedażowym Mercedes-Benz Trucks.
Konkurs organizowany jest co roku przez stuttgarcką centralę Daimler AG. Biorą w nim udział krajowi importerzy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Ze względu na zróżnicowanie rynków pod względem ich wielkości i dynamiki, wyznacznikiem rankingu są wzrosty sprzedaży pojazdów i części zamiennych w stosunku do zakładanych planów.
Polska, plasująca się między Szwecją a Austrią, zawdzięcza swoją pozycję historycznemu sukcesowi. Mercedes-Benz w 2014 roku po raz pierwszy został liderem polskiego rynku ciężarowego uzyskując udziały przekraczające 18% i sprzedaż ponad 3 000 pojazdów.
„Od lat jesteśmy jednym z najważniejszych rynków zbytu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Polska jest czwartym największym rynkiem w Europie, a na świecie – dziewiątym. Rywalizujemy tu z takimi gospodarkami jak Chiny. Szczególnie cieszy nas, że wzrost sprzedaży i udziałów udało się osiągnąć mimo ogólnego kurczenia się rynku w Europie.” – tłumaczy odbierający nagrodę Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks.
Komentarze