Nowa gama opon Dunlop SP 382 i SP 482, wykorzystywanych w transporcie mieszanym i zaprojektowanych specjalnie z myślą o pojazdach przemieszczających się w trudnych warunkach drogowo-terenowych, została uzupełniona i teraz dostępna jest we wszystkich popularnych rozmiarach. Zapewnia to wprowadzona właśnie na rynek opona na oś napędową SP 482 o rozmiarze 12R22,5.
Opony wykorzystywane w transporcie mieszanym są z reguły zakładane na koła wywrotek, betoniarek, dźwigów i innych maszyn budowlanych, które jeżdżą przede wszystkim po zwykłych drogach, ale dostosowanych również do przemieszczania się po placach budów czy kamieniołomach. Opony do takich pojazdów muszą charakteryzować się wysokim przebiegiem, ale także radzić sobie w miejscach, w których najważniejsze są przyczepność w warunkach terenowych, odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz klinowanie kamieni.
Opona Dunlop SP 382 to opona na osie sterujące wykorzystywana w transporcie mieszanym. Może ona być też wykorzystywana jako opona na wszystkie pozycje, jeśli zachodzi taka potrzeba. Jej bieżnik jest szeroki i głęboki z mocnymi żebrami oraz zoptymalizowaną geometrią rowków. Dzięki wzmocnionemu specjalnym pasem szkieletowi opony, zminimalizowane zostało niebezpieczeństwo uszkodzenia SP 382 przez klinowanie się kamieni w bieżniku, co jest stałym zagrożeniem dla opon wykorzystywanych w trudnym terenie. Cechy te sprawiają, że SP 382 zapewnia bardzo dobry przebieg, dużą odporność na poślizg i lepszą trakcję. Oponę tę można bieżnikować.
Z kolei, opona SP 482 to opona przeznaczona na osie napędowe do samochodów wykorzystywanych w transporcie mieszanym. W jej przypadku najważniejsze jest bardzo dobre zachowanie na drodze. Podobnie jak SP 382 charakteryzuje się ona wysokim przebiegiem i odpornym szkieletem. Oponę również można bieżnikować. Konstrukcja SP 482 i wzór jej bieżnika zapewniają optymalną równowagę między przyczepnością na drodze i w terenie. Opona ta ma też dużą zdolność samooczyszczania. Bieżnik SP 482 posiada głębokie radialne rowki na barku opony oraz centralne żebro. Zapewnia to optymalną trakcję i precyzję prowadzenia. Geometria rowków chroni z kolei oponę przed klinowaniem się kamieni i poprawia jej zdolność samooczyszczania.
W konstrukcji obu opon zastosowana została unikalna technologia TPL (Top Protective Layer – Wierzchnia Warstwa Ochronna). W oponę, między bieżnik a stalowe pasy, wbudowana jest odporna na korozję warstwa. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia uszkodzeń mechanicznych i chroni przed wilgocią, która mogłaby spowodować korozję, a w konsekwencji zniszczenie opony.
„Dunlop oferuje wiele rodzajów opon, przeznaczonych do różnych celów, warunków i pojazdów. Tylko takie rozwiązanie daje maksymalne korzyści użytkownikom, którzy mogą w pełni wykorzystać potencjał opon. Pojazdy wykorzystywane w transporcie mieszanym poruszają się zarówno po drogach, jak również w trudnym terenie nieutwardzonym. Nowa generacja opon Dunlop SP 382 i SP 482 spełni wymagania wszystkich operatorów w branży transportowej” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych Grupy Goodyear Polska.
Rozmiary opon:
SP 382 – |
SP 482 – |
315/80R22,5 |
315/80R22,5 |
295/80R22,5 |
295/80R22,5 |
385/65R22,5 |
13R22,5 |
13R22,5 |
12R22,5 (nowość) |
12R22,5 |
12.00R20TT |
11R22,5 |
|
12.00R20TT |
Opony marki Dunlop do samochodów ciężarowych można pogłębiać (rowkować), a także bieżnikować.
Osoby, które kupiły opony Dunlop do samochodów ciężarowych mogą korzystać z programu Fleet First. Ten kompleksowy program oferuje wszechstronny zakres usług i produktów dostępnych dla europejskich operatorów flot samochodów ciężarowych oraz pojazdów użytkowanych w transporcie publicznym. Fleet First obejmuje Truck Force – sieć ponad 1500 warsztatów oponiarskich w całej Europie, ServiceLine 24h – pomoc drogową dostępną przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, Mobility Service – flotowy program wsparcia w zakresie ogumienia, FleetOnlineSolutions – internetowy system zarządzania ogumieniem oraz Next Tread – wysokiej jakości usługi bieżnikowania.
Komentarze