Wysoka pozycja DHL w rankingu firm przyjaznych klimatowi

, 11 stycznia 2009, 0:00

Firma DHL prowadzi w tegorocznym rankingu organizacji Climate Counts w kategorii firm logistycznych, zdobywając 67 punktów na 100 możliwych. Grupa Deutsche Post World Net, której częścią jest DHL, zajęła 11 miejsce w całościowym zestawieniu obejmującym wszystkie branże.

Climate Counts, organizacja non-profit zajmująca się ochroną środowiska, współdziałając z Clean Air-Cool Planet, pragnie zjednoczyć zarówno konsumentów jak i firmy w walce z globalnymi zmianami klimatycznymi. Ranking ocenia przedsiębiorstwa w oparciu o ich wysiłki w ocenę, redukcję i raportowanie oddziaływania na klimat.

Organizacja Climate Counts ocenia przedsiębiorstwa na podstawie 22 kryteriów w 4 głównych kategoriach, takich jak: ocena, redukcja, przyjęte stanowisko/polityka oraz raportowanie. DHL został wyróżniony za skompletowanie pomiarów swojego oddziaływania na globalne ocieplenie od 2001 roku. W ocenie podkreślono, że firma wyznaczyła jasne i konkretne cele redukcji emisji CO2, określiła, jakie podejmie inwestycje w wykorzystanie energii odnawialnej i programy podnoszenia sprawności oraz ma w swojej ofercie usługi kompensujące emisję gazów cieplarnianych w czasie transportu cargo. Wyrażono także uznanie dla programów podnoszenia świadomości ekologicznej wśród pracowników firmy oraz udostępnianie informacji przez DHL na temat działań podejmowanych w związku z globalnym ociepleniem klimatu.

W porównaniu z wynikami ubiegłorocznego rankingu, firma DHL zyskała dzięki zwiększeniu wysiłków w poprawę pomiarów, ustanowieniu konkretnych celów redukcji, raportowaniu odnośnie już uzyskanej redukcji oraz przyjęciu aktywniejszego stanowiska w sprawie polityki związanej z zapobieganiem zmianom klimatycznym.

W 2008 roku Grupa Deutsche Post World Net, do której należy DHL, postawiła sobie cel zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na wysyłaną paczkę, transportowaną tonę i każdy wykorzystywany metr kwadratowy powierzchni użytkowej o 10% do roku 2012, a następnie o 30% do roku 2020, w porównaniu z 2007 r. DHL Express jest pierwszą firmą w branży logistycznej, która wyznaczyła konkretne i ilościowe cele związane z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla. Wszystkie inicjatywy, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, związane z zapobieganiem zmianom klimatycznym są realizowane w ramach programu GoGreen, opartego na zrównoważonych ekologicznie inicjatywach logistycznych. Są one wdrażane w czterech kluczowych obszarach działalności – transport lotniczy, transport drogowy, powierzchnie użytkowe oraz usługi. Postępy firmy w realizacji założonych celów prośrodowiskowych są dokładnie monitorowane. Działania proekologiczne stanowią jeden z elementów działań z zakresu CSR prowadzonych przez DHL Express (Poland). Za swoje działania na tym polu firma otrzymała wyróżnienia – dwukrotnie tytuł „Firmy Bliskiej Środowisku” oraz nagrodę "Panteon Polskiej Ekologii". W DHL Express (Poland) realizowany jest projekt „Ekologiczny Obywatel”, w ramach którego opracowany został system zarządzania środowiskiem oraz edukacji proekologicznej pracowników. Jako członek klubu „Biznes dla przyrody” współpracuje z WWF. Od ponad 12 lat pracownicy firmy z rodzinami aktywnie uczestniczą w międzynarodowej akcji „Sprzątanie Świata”. Od 2007 roku klienci mogą przesyłać dokumenty w kopertach ekologicznych wytwarzanych zgodnie z certyfikatem FSC (papier, z którego są zrobione, pochodzi z lasów, gdzie spełnione są standardy Dobrej Gospodarki Leśnej). W DHL Express (Poland) nadzór nad realizacją projektów z zakresu ochrony środowiska sprawuje Dział Strategii i Jakości. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

127.255.255.*, 13 stycznia 2009, 0:00 0 0

Mam wątpliwą przyjemność codziennie rano jeżdzić do pracy pomiędzy samochodami DHL, zarówno dużymi TIR-ami jak i busami rozwożącymi paczki po regionie Śląska, gdzie mieszkam. Ma to miejsce na trasie Gliwice - Katowice ogólnie mówiąc. I wydaje mi się, że DHL najwięcej przysłużyłby się ekologii eliminując z ruchu przewoźników, którzy dla firmy pracują na samochodach emitujących często takie ilości szkodliwych substancji w kłębach czarnych spalin, że ulicy spoza nich nie widać... Może zamiast edukować ekologiczie pracowników, (co pewnie taniej wychodzi a i pozwala otrzymać wyróżnienie) zmienić system wynagradzania tak, by przewoźników stać było na utrzymanie pojazdów we właśiwym stanie technicznym i odnawianie taboru?

Odpowiedz