TNT, globalny koncern kuriersko-pocztowy, uruchomił osiem kolejnych oddziałów w Chinach i dodatkowe przedstawicielstwo w Japonii.
Nowe oddziały zlokalizowano w ważnych gospodarczych centrach Chin: w delcie Rzeki Perłowej i delcie Jangcy – kluczowych ośrodkach przemysłowych i eksportowych. Wraz z przedstawicielstwami w: Dongguan, Zhongshan, Foshan, Shunde, Nanning, Wenzhou, Kunshan i Shanghai Pudong łączna liczba oddziałów TNT w Chinach wzrosła do 34. Niedawne przejęcie chińskiej firmy Hoau Logistics pozwoliło TNT stworzyć największą należącą do prywatnego podmiotu gospodarczego sieć drogową w tym państwie, z flotą ponad 2 000 pojazdów, 56 centrami przeładunkowymi i 1 250 magazynami. Sieć łączy ponad 400 największych miast. Teraz TNT może pełniej odpowiedzieć na potrzeby klientów, zwłaszcza z sektora zaawansowanych technologii.
TNT konsekwentnie rozszerza swą sieć połączeń i ofertę międzynarodowych usług kurierskich – tak, aby odpowiedzieć na potrzeby wynikające z dynamicznego wzrostu wymiany towarowej pomiędzy Chinami a Europą (liczba przewiezionych przez TNT ładunków pomiędzy nimi wzrosła w 2008 roku o ponad 20 procent).
TNT uruchomił nowe przedstawicielstwo również w Osace: jednym z najważniejszych japońskich ośrodków przemysłowych. Obecnie przesyłki z Szanghaju i innych miast chińskiego wybrzeża są dostarczane bezpośrednio do Osaki, dzięki czemu czas transportu skrócono o jeden dzień. Te oszczędności są kluczowe, szczególnie dla podmiotów z branży elektronicznej i tekstylnej: dla nich czas doręczenia towaru stanowi jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych. Skrócenie czasów tranzytowych objęło również przesyłki z Wietnamu – ważnego ośrodka przemysłowego, odnotowującego dynamiczny wzrost eksportu do Japonii.
Obecność TNT w Osace zwiększy potencjał TNT w obliczu wzrastającego tempa wymiany gospodarczej między Chinami a Japonią. Od 2007 roku Chiny są najważniejszym handlowym partnerem Japonii, zaś ta ostatnia od lat należy do kluczowych partnerów Chin. Według danych japońskiego Ministerstwa Finansów, dynamika handlu pomiędzy Chinami i Japonią wzrosła w ostatnich latach o ok. 10% rok do roku.
TNT operuje zintegrowaną siecią lotniczą i drogową, dzięki której zapewnia największy zasięg usług transportowych pomiędzy południowo-wschodnią Azją, Europą i Chinami. Firma, jako pierwszy integrator logistyczny, zbudowała sieć drogową łączącą ponad 120 miast w Chinach z państwami południowo-wschodniej Azji. Obecnie sieć TNT obejmuje państwa azjatyckie na przestrzeni 4 000 km: Chiny, Malezję, Singapur i Tajlandię. Elementem strategii TNT w Azji było również włączenie do floty największego dostępnego samolotu frachtowego (Boeing 747-400 ER).
Komentarze