Komisja UE bierze się za polski transport

, 2 czerwca 2017, 16:02

Komisja Europejska przedstawiła propozycję przepisów, które obligują firmy transportowe do wypłacania płacy minimalnej, jeśli kierowca poza granicami danego kraju spędzi więcej niż trzy dni. Kierowca byłby również objęty w pełni prawem pracy kraju, w którym się znajduje.

Foto: flickr.com

W ostatni dzień maja Komisja Europejska przedstawiła pakiet ośmiu projektów prawnych, które według Unii Europejskiej  mają poprawić sposób funkcjonowania rynku przewozów drogowych oraz warunków socjalnych i zatrudnienia pracowników. Jak wyjaśniała na konferencji prasowej w Brukseli unijna komisarz ds. transportu Violeta Bulc, w pakiecie jest wiele elementów, ale wszystkie mają służyć temu, by transport drogowy był bardziej przejrzysty, płynny, a także uczciwy.

KE chce, by kierowcy zajmujący się międzynarodowymi przewozami drogowymi już po trzech dniach pobytu za granicą w danym miesiącu byli traktowani jako pracownicy delegowani, podlegający prawu państwa UE, w którym się znajdują.

Według Związku Pracodawców RP wprowadzenie przepisów proponowanych przez UE doprowadziłoby do bankructwa wielu małych i średnich firm transportowych z Polski. Przedstawiciele branży transportowej mówią jednym głosem w tej sprawie, że Komisja strzeże interesu gospodarczego Niemiec i Francji. Działania Komisji Europejskiej mają wymiar stronniczy nie licząc się z konsekwencjami takich decyzji. Wprowadzając przepisy w życie Polscy przewoźnicy będą mieli poważne problemy finansowe. Niejednokrotnie może to doprowadzić do upadku niektórych przedsiębiorstw, a z pewnością poszerzenia skali zadłużenia.

Czytaj więcej: Zasadnicze zmiany w europejskim transporcie 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Markos, 3 czerwca 2017, 1:08 4 -4

Na jedno to racja skoro przebywam tydzien w niemczech i 2 w cholandii to dlaczego ma mi sie nalezec tylko 25gr z km. Chce 0.25 Euro. Jezeli pracodawca nie jest wypłacalny to znaczy że nie ma powiązanych dużo zleceń czyli więcej postoju jak jazdy.

Odpowiedz

ybada, 6 czerwca 2017, 7:26 1 0

Markos naprawdę jesteś takim analfabetą ? cholandii?
Chcesz 0.25 Euro? Chcieć, to sobie możesz. Najpierw naucz się czegoś w życiu prócz kierowania, bo zastąpią Cię kobiety.

Odpowiedz

tojestemja, 6 czerwca 2017, 7:30 1 0

Jestem jak najbardziej za, ale uważam, że ten przepis powinien działać również w drugą stronę. Jeżeli kierowca z Francji i Niemiec spędzi w Polsce co najmniej 3 dni może liczyć na zmniejszenie stawki do minimalnej krajowej obowiązującej w Naszym kraju.

Odpowiedz

Krakus, 6 czerwca 2017, 10:19 0 -2

Nic się nie stanie - oprócz tego, że właściciela firm transportowych będą się musieli przesiąść z Audi Q7 na Q1, albo z BMW X6 na X1 :)

Odpowiedz