Firma kurierska TNT Express przeprowadziła pierwsze testy ciężarówek z dwoma napędami: silnikiem Diesla i napędem elektrycznym. Celem projektu, przeprowadzonego we Włoszech, było przetestowanie pojazdów w rzeczywistych warunkach pracy kurierskiej.
Prototyp samochodu Eurocargo Hybrid firmy Iveco – niedostępny jeszcze w sprzedaży – był testowany przez trzy tygodnie na ulicach Turynu. Eurocargo Hybrid pozwala na oszczędność 30% paliwa w porównaniu z tradycyjnym pojazdem, użytkowanym w warunkach miejskich. Konsekwencją jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Podczas testów w Turynie każdy kilometr tego innowacyjnego pojazdu monitorował zespół inżynierów Iveco, a osiągi wozu rejestrowały zamontowane w nich “czarne skrzynki”. Firma TNT jest usatysfakcjonowana wynikami.
Testy są elementem autorskiego programu proekologicznego TNT „Planet Me”, którego celem jest ograniczanie emisji CO2, m.in. poprzez zastąpienie elektrycznymi pojazdami ciężarówek z silnikami diesla. Rozwój alternatywnych napędów we współpracy z producentami samochodów jest jednym z kluczowych założeń programu.
Już dziś TNT jest właścicielem największej na świecie floty elektrycznych ciężarówek – ponad 100. Samochody te wykorzystywane są w działalności operacyjnej firmy na trzech kontynentach: w Europie, Azji i Australii. Znaczną część „zielonej floty” TNT stanowią 7,5 tonowe ciężarówki marki Newton, zasilane bateriami. TNT stopniowo zastępuje nimi pojazdy z silnikiem diesla w Wielkiej Brytanii. Wg danych TNT, pozwoli to zapobiec emisji 1 299 000 kg CO2 do atmosfery. W Turcji firma włączyła do floty model Hondy z silnikiem hybrydowym. W Australii wprowadzono pojazdy hybrydowe, które – w porównaniu z samochodami z silnikiem diesla – emitują do atmosfery mniej CO2 (o 14 proc.) oraz podtlenku azotu (o 50 proc.). W innych państwach, m.in. Holandii, Indiach i Niemczech, firma testuje pojazdy napędzane biopaliwami, gazem biologicznym oraz wodorem
Komentarze