Technologia BlueTec EPA10 gotowa do wprowadzenia w USA

14 września 2009, 0:00

Technologia SCR/BlueTec spełniająca amerykańską normę EPA10 została przetestowana na dystansie 25 milionów mil. To jedna z najlepiej przebadanych i jednocześnie jedna z najbardziej ekonomicznych i przyjaznych środowisku technik oczyszczania spalin. Pojawi się na amerykańskich drogach w styczniu 2010 r.

Detroit Diesel, producent silników należący do spółki Daimler Trucks North America (DTNA), przetestował technologię SCR/BlueTec w pojazdach ciężarowych na łącznym dystansie 25 milionów mil. Do chwili seryjnego wprowadzenia technologii BlueTec (SCR – selektywna redukcja katalityczna) w styczniu 2010 roku samochody testowe pokonają przebieg aż 28 milionów mil. Dzięki temu technologia SCR również w USA zaliczać się będzie do najlepiej przebadanych technik oczyszczania spalin.

Po szczegółowych testach na dystansie 25 milionów mil (około 40 milionów kilometrów) wykorzystywana w Europie od 2005 roku technologia BlueTec jest teraz gotowa do wprowadzenia na rynkach obszaru NAFTA. Silniki Detroit Diesel z technologią SCR zostaną wprowadzone na rynek 1 stycznia 2010 roku, wraz z wejściem w życie amerykańskiej dyrektywy o emisji spalin EPA10.

BlueTec jest potwierdzeniem zaangażowania i wysiłków koncernu Daimler AG, na rzecz sprostania współczesnym wyzwaniom w sferze ekologii, wydajności pojazdów cieżarowych i zmniejszenia zużycia paliwa. Od chwili wprowadzenia technologii BlueTec wiosną 2005 roku Daimler Trucks dostarczył klientom na całym świecie ponad 237 000 samochodów ciężarowych i autobusów wyposażonych w silniki BlueTec.

Północnoamerykańska wersja tej technologii zostanie wykorzystana między innymi we wprowadzonych niedawno na rynek silnikach firmy DDC: DD13, DD15 oraz DD16. "Cieszy nas, że w technologii SCR znaleźliśmy optymalne rozwiązanie problemu emisji spalin w perspektywie roku 2010. BlueTec zapisze się w historii naszego przedsiębiorstwa jako jeden z najdokładniej przetestowanych systemów oczyszczania spalin" – mówi David Siler, szef marketingu firmy Detroit Diesel. "W ciągu dziesięciu lat, które upłynęły od chwili rozpoczęcia testów w Europie, mieliśmy dużo czasu na techniczną optymalizację systemu i udoskonalenie jego skuteczności. Ponadto dysponujemy solidnym doświadczeniem płynącym z jazd testowych i ich ewaluacji" – kontynuuje Siler.

Według Silera wyniki najnowszych badań wskazują, iż północnoamerykańskie przedsiębiorstwa eksploatujące samochody ciężarowe w pełni zdają sobie sprawę z zalet systemu SCR. Jak tylko klienci zapoznają się z technologią i ze wszystkimi faktami SCR stanie się technologią pierwszego wyboru, jeśli chodzi o spełnianie normy EPA 2010. Siler: "To była tylko kwestia czasu, kiedy klienci zaczną domagać się mniejszego zużycia paliwa i redukcji emisji szkodliwych związków w spalinach. SCR jest jedyną wypróbowaną technologią spełniającą oba postulaty".

Również Rakesh Aneja, odpowiadający w firmie Detroit Diesel za realizację programu EPA 2010, jest przekonany o skuteczności technologii BlueTec: "Dzięki niej osiągniemy w pełni nasze cele, czyli optymalizację osiągów, emisji spalin, zużycia paliwa, trwałości i niezawodności. Nasze aktualne obliczenia szacunkowe wskazują na niższe zużycie oleju napędowego, sięgające do pięciu procent, w porównaniu z obecnie eksploatowanymi silnikami" – podkreśla Aneja. Konstruktorzy silników z firmy Detroit Diesel wspólnie z zajmującymi się samochodami kolegami ze spółki DTNA testowali system BlueTec w różnych warunkach klimatyczno-pogodowych i eksploatacyjnych oraz na różnych trasach. "Wyniki przeprowadzonych badań w pełni spełniają nasze oczekiwania i zapewni to naszym klientom ekonomiczne zużycie paliwa przy jednoczesnym ograniczeniu emisji szkodliwych związków i dwutlenku węgla." – cieszy się Aneja.

Niemal 100 procent dużych silników wysokoprężnych produkowanych po 1 stycznia 2010 roku na rynki USA i Kanady będzie wyposażonych w technologię BlueTec. Wykorzystywana w silnikach Detroit Diesel technologia BlueTec ma konstrukcję modułową i jest dostosowana zarówno do normalnej eksploatacji na drogach, jak i do rozmaitych, typowych dla poszczególnych branż zastosowań specjalistycznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!