Jaki był rok 2017 dla Volvo Trucks? – relacja

, 22 lutego 2018, 12:07

Volvo Trucks zorganizowało konferencję, na której przedstawiono ubiegłoroczne osiągnięcia producenta oraz plany na najbliższą przyszłość.

Statystyki Volvo Trucks

W 2017 roku zarejestrowano w Polsce 25 314 nowych pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton (3,6 proc. więcej niż w 2016 r.). Dużą część z nich stanowiły samochody Volvo Trucks, które utrzymało się na podium klasyfikacji producentów. W ubiegłym roku w segmencie, w którym najbardziej się specjalizuje, czyli dostarczaniu pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton, producent sprzedał 4 356 pojazdów. To daje 17,21 proc. udział w całym rynku i trzecie miejsce wśród firm dostarczających klientom ciężkie pojazdy.

Cała branża, rekordowe wyniki sprzedaży odnotowała w końcówce roku – w grudniu zarejestrowano aż 2 419 samochodów ciężarowych, czyli aż o 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. W ostatnim miesiącu roku w tej grupie na pierwsze miejsce wysunęło się Volvo Trucks, które w tym ważnym dla siebie segmencie sprzedało aż 602 pojazdy. Poprawę wyników Volvo Trucks zanotowało także w sprzedaży podwozi (wzrost o 36 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem) oraz sprzedaży części (14 proc. wzrost r/r).

Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks w Polsce wyjaśnia, że dobre wyniki branży w roku 2017 to przede wszystkim efekt dobrej koniunktury w gospodarce, a w drugim półroczu dodatkowo firmy budowlane dokonywały większych zakupów, rozpoczynając realizację inwestycji finansowanych z funduszy unijnych.

– Spodziewamy się, że w roku 2018 sprzedaż pojazdów o DMC powyżej 16 ton utrzyma się na ubiegłorocznym poziomie, czyli około 25 tysięcy sztuk. Dalej będzie się również zwiększała sprzedaż podwozi w stosunku do ciągników siodłowych. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że coraz większą liczbę pojazdów kupuje się do obsługi rynku krajowego, co stanowi efekt dynamicznego wzrostu gospodarczego. Kiedyś firmy obsługujące krajowy rynek przewozów kupowały samochody używane, teraz coraz częściej decydują się na zakup pojazdów nowych – zaznacza Paweł Węcłowski.

Co poza sprzedażą?

Volvo Trucks poza działaniami sprzedażowymi, skupia się w naszym kraju na działaniach na rzecz polskiej branży transportowej oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Firma przygotowywała konkursy, kampanie sprzedażowe i akcje marketingowe.

Wśród działań znalazła się akcja 4 Poland (Wspieramy Polski Transport). Edycja 2017 była skierowana do grupy firm działających w transporcie lokalnym lub regionalnym. W jej ramach Volvo Trucks zaoferowało klientom pojazdy dostosowane do krajowych przewozów oraz produkty i usługi im towarzyszące. Także w 2018 roku filozofia sprzedaży 4 Poland, a tym samym dalsze odnowienie i unowocześnienie lokalnego taboru drogowego, będzie jednym z priorytetów firmy.

W 2017 roku, w centrum zainteresowania zespołu Volvo Trucks była także wydajność
i ekonomika paliwowa. Istotą akcji z użyciem pojazdów Fuel & Performance było zapewnienie rentowności klientom Volvo Trucks. Ci, którzy zakupili pojazdy z edycji, mogli liczyć na zwiększenie prędkości średniej samochodu, oszczędzając jednocześnie zużycie paliwa i zmniejszając swoje oddziaływanie na środowisko naturalne.

Volvo Truck przeprowadziło także kolejną edycję akcji społecznej „Profesjonalni kierowcy”, która ma zachęcać ludzi do wybierania zawodu kierowcy oraz podnosić ich kompetencje w zakresie prowadzenia pojazdów. Więcej informacji na temat nowej edycji akcji można znaleźć tutaj.

Volvo Trucks towarzyszyły również działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Od kilku lat Volvo Trucks, na poziomie globalnym i lokalnym, również w Polsce, angażuje się w akcję pt. ZATRZYMAJ SIĘ–SPÓJRZ–POMACHAJ (STOP–LOOK–WAVE), która ma uświadomić młodym uczestnikom ruchu drogowego, że wokół samochodu ciężarowego znajdują się tak zwane martwe pola, czyli powierzchnie wokół samochodu, których nie może dostrzec osoba siedząca za kierownicą – piesi są w tych miejscach niewidoczni.

Plany na przyszłość

2018 to przede wszystkich rok dwóch ważnych jubileuszy – 90-lecia Volvo Trucks oraz 25-lecia najpopularniejszego modelu Volvo FH. Na obie te rocznice zostaną przygotowane specjalne edycje pojazdów.

Zanim jednak firma ruszy ze sprzedażą pojazdów jubileuszowych, początek roku został zinaugurowany kampanią sprzedażową Fire & Ice (Ogień i Lód). W ramach tej akcji oferowane są dwa typy pojazdów – edycja Fire (Ogień) – pojazdy, które są ukierunkowane na dynamikę i właściwości jezdne oraz edycja Ice (Lód) – pojazdy wyspecyfikowane pod doskonałą ekonomikę paliwową. Kampania sprzedażowa Fire & Ice potrwa do końca czerwca br.

Po rocznej przerwie powraca także konkurs dla kierowców „Volvo Trucks Driver Challenge”. Zapoczątkowana w 2011 r. przez Volvo Trucks akcja cieszy się olbrzymią popularnością w Polsce – do eliminacji z 2016 roku zarejestrowało się aż 886 kierowców. 7. edycja konkursu ma lekko zmodyfikowaną formułę (stąd też nowa nazwa), ponieważ kierowcy zawodowi będą musieli przejść najpierw eliminacje teoretyczne (test na stronie internetowej), a potem najlepsi zmierzą się w konkurencjach praktycznych ukierunkowanych nie tylko na ekonomikę paliwową ale również na bezpieczeństwo jazdy i umiejętności skutecznego manewrowania pojazdem. Konkurs wystartuje w marcu i będzie otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, którym jeżdżą. Finał konkursu w Polsce odbędzie się 14 czerwca, a światowy finał we wrześniu.

Pojazdy autonomiczne i LNG

Volvo Trucks dołączyło do grona firm, które posiadają pojazd autonomiczny, a prezentacja najnowszych modeli odbyła się w 2017 roku na torze wyścigowym Slovakia Ring. Czemu Volvo Trucks zaangażowało się w prace nad autonomicznym pojazdem? Poza niższym zużyciem paliwa i krótszym czasem dostaw, zaletą aut przyszłości są mniejsze koszty eksploatacji. Firmy mają też nadzieję, że dzięki autonomicznym samochodom uda się rozwiązać problem braku kierowców.

Prace nad autonomicznym samochodem ciężarowym nie obejmują tylko ciągników siodłowych z naczepą, ale dotyczą również pojazdów które poruszają się na terenach zamkniętych, takich jak porty, terminale, pola uprawne, kopalnie czy wysypiska śmieci. W 2017 roku Volvo Trucks i szwedzkie przedsiębiorstwo komunalne Renova testowały pod względem bezpieczeństwa autonomiczny pojazd do wywozu odpadów.

Volvo Trucks szuka także rozwiązań, by pojazdy marki były coraz bardziej ekologiczne, między innymi dzięki wykorzystaniu gazu LNG. W 2018 roku wejdą do sprzedaży pierwsze pojazdy FM LNG i FH LNG. Są one napędzane skroplonym gazem ziemnym, a w przyszłości producent umożliwi również tankowanie biogazem. Klienci będą mogli kupić zarówno klasyczne ciągniki siodłowe, jak i same podwozia, dostępne w wersji z dwiema lub trzema osiami.

Modele FH LNG oraz FM LNG, wyposażone w 13-litrowe silniki, osiągają moc od 420 do 460 KM i moment obrotowy od 2100 do 2300 Nm. Do tej pory żaden producent nie zaprezentował równie mocnej jednostki z napędem gazowym.

Konkurs dla mechaników

Firma kilka lat temu zainicjowała największy na świecie konkurs dla mechaników VISTA, w jakim bierze udział prawie 18 tys. mechaników z z międzynarodowej sieci autoryzowanych warsztatów Volvo Trucks i Volvo Buses.

Głównym założeniem konkursu jest promowanie pracy zespołowej przy jednoczesnym zachęcaniu do samorozwoju i doskonaleniu kompetencji. Poprzez konkurs Volvo Trucks chce także przyciągnąć i utrzymać zdolnych pracowników serwisowych.

Mechanicy, którzy zdecydowali się wziąć udział w konkursie, pracują w 4,5 tys. zespołach pod hasłem „Wydajność ponad wszystko” („Performance is everything”). Finał konkursu odbędzie się w czerwcu 2018 roku, w brazylijskiej Kurytybie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!