Wydłużający się strajk pracowników jednego z kluczowych dostawców bloków silnika powoduje, że Scania nie jest w stanie zrealizować zamówień na ponad 2000 pojazdów ciężarowych wyposażonych w silniki V8. Strajk wpływa również na sprzedaż silników przemysłowych i okrętowych tego typu.
– Głęboko ubolewam nad tym, że nie możemy obecnie zaoferować klientom silnika Scania V8, który jest wyznacznikiem w branży i częścią naszego firmowego DNA. Pracujemy nad tym, by móc zapewnić naszym klientom alternatywne 13-litrowe silniki bądź inne rozwiązania, pozwalające im na wypełnienie swoich zobowiązań transportowych. Robimy wszystko, co w naszej mocy, abyśmy w dalszym ciągu mogli cieszyć się zaufaniem naszych klientów – wyjaśnia Christian Levin, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Scania CV AB.
Strajk trwa od 14 czerwca br. Na początku tego roku Scania również ucierpiała
z powodu zakłóceń w realizacji zamówień od tego samego dostawcy.
– Od ponad 20 lat współpracujemy z tym dostawcą. Dokładamy wszelkich starań, aby zabezpieczyć i zoptymalizować nasz łańcuch dostaw w celu uchronienia naszych klientów przed dalszymi niedogodnościami – podkreślił Anders Williamsson, wiceprezes i dyrektor ds. zakupów Scania CV AB.
Komentarze