Rośnie popyt na nowe ciężarówki

27 sierpnia 2010, 0:00

Volvo Trucks sprzedało w lipcu o 116 proc. więcej pojazdów, niż przed rokiem. Najbardziej na ten wynik zapracował Bliski Wschód, gdzie odnotowano wzrost o 322 proc., duże zmiany odnotowano też w Ameryce Północnej (wzrost o 189 proc.) i Południowej (149 proc.). Na 80-procentowy wzrost Europy złożył się wzrost o 81 proc. w Europie Zachodniej i o 73 proc. w Europie Wschodniej. Łącznie, w lipcu 2010 roku sprzedano 6187 pojazdów, podczas gdy dwanaście miesięcy wcześniej – 2863.


Wzrost w Ameryce Północnej wiąże się ze wzrostem popytu na samochody ciężarowe przeznaczone do transportów na długie dystanse i dobrego przyjęcia przez klientów pojazdów wyposażonych w nowe silniki zgodne z normą US10.

Mniej imponująco wygląda porównanie okresów styczeń-lipiec 2009 i styczeń-lipiec 2010. Tutaj też odnotowano wzrosty, ale dla Europy było to 18 proc. (jednak tutaj widoczna jest ogromna różnica między Europą Wschodnią, gdzie wzrost wyniósł 83 proc., a Europą Zachodnią, gdzie był tylko 8-procentowy.). W Ameryce Północnej wzrost sięgnął 39 proc., zaś Południowej – aż 111 proc. W porównaniu do gwałtownego wzrostu na Bliskim Wschodzie w lipcu, wynik z miesięcy styczeń-lipiec wypada słabo – 70 proc. Łącznie od początku roku do lipca 2010 sprzedano 37 921 pojazdów, zaś między styczniem a lipcem 2009 – 26 883.

W lipcu spadł popyt na ciężarówki segmentu średniego (7-16 t) – Volvo sprzedało ich 151 (o 18 proc. mniej niż przed rokiem), zaś znacząco wzrosło zainteresowanie pojazdami z segmentu ciężkiego – sprzedaż 6187 pojazdów to wzrost aż o 125 proc. Dla okresu styczeń-lipiec 2010 wzrost sprzedaży w segmencie średnim wyniósł 22 proc. (ze sprzedażą 1103 pojazdów), zaś w ciężkim – 42 proc. (36 818 pojazdów).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!