MANN-FILTER na targach Automechanika we Frankfurcie zaprezentował rozszerzoną ofertę filtrów mocznikowych do układów SCR, które redukują zawartość tlenków azotu w spalinach. Kompaktowe filtry mocznikowe MANN-FILTER odznaczają się dużą dokładnością filtracji, potwierdzoną przydatnością w codziennej eksploatacji i długą żywotnością. Ponadto chronią komponenty układu przed zużyciem i awarią. Filtry mocznikowe MANN-FILTER są dostępne dla wiodących układów SCR w samochodach ciężarowych i autobusach.
MANN-FILTER rozszerzyła swoją ofertę filtrów mocznikowych do układów SCR (Selective Catalytic Reduction). Układy SCR reagują na zanieczyszczania w roztworze mocznika i wody. Filtry mocznikowe MANN-FILTER są przystosowane do wysokich wymagań układów SCR. Z roztworu wody i mocznika eliminują zanieczyszczenia oraz niewidoczne gołym okiem ciała obce o wielkości kilku mikrometrów.
Spełnione normy emisji tlenku azotu
W ten sposób filtry mocznikowe MANN-FILTER gwarantują czystość układu SCR i istotnie przyczyniają się do tego, że silniki wysokoprężne w pojazdach użytkowych wyposażonych w technologię SCR charakteryzują się wartościami emisji znacznie poniżej dopuszczalnych norm. Filtry mocznikowe MANN-FILTER spełniają normę Euro VI, pod względem zawartości tlenku azotu, która zacznie obowiązywać dopiero od 2013 r.
Filtry mocznikowe MANN-FILTER chronią przed zużyciem i awarią zarówno pompę tłoczącą wraz z dozownikiem, jak i przynależne komponenty wtryskowe. Dzięki filtrowi roztwór mocznika i wody osiąga wymaganą czystość także wtedy, gdy jest uzupełniany w ciężkich warunkach panujących w parkach samochodowych lub na trasie.
Element wyrównawczy
MANN-FILTER dostarcza filtr mocznikowy w zestawie z piankowym elementem wyrównawczym. Redukuje on wolną przestrzeń w obudowie i przyjmuje siły naciskowe, kiedy roztwór wody i mocznika rozszerza się w temperaturze poniżej punktu zamarzania. W ten sposób elastyczny element wyrównawczy zapobiega uszkodzeniu układu i filtra.
Technologia SCR – jak to działa?
Technologia SCR działa w oparciu o środek redukujący zawartość tlenków azotu, 32,5-procentowy roztwór mocznika i wody, który dozownik wtryskuje w strumień spalin. W gorących spalinach rozszczepia się amoniak, który we wbudowanym katalizatorze SCR przekształca powstające przy spalaniu tlenki azotu (NOx) w azot (N2) będący głównym składnikiem powietrza i wody (H2O). Takie przetwarzanie spalin redukuje zawartość tlenków azotu oraz emisję cząstek w porównaniu z aplikacjami spełniającymi normę Euro IV. Dzięki temu pojazdy użytkowe wyposażone w technologię SCR spełniają wartości emisji tlenku azotu normy Euro V. Filtry mocznikowe MANN-FILTER przyczyniają się do tego, że układy SCR już dziś spełniają rygorystyczne wymagania normy Euro VI. Od 1 stycznia 2013 r. norma Euro VI będzie obowiązywać dla nowych typów pojazdów, a od 1 stycznia 2014 r. dla wszystkich nowych ciężkich pojazdów użytkowych.
Komentarze