Więcej podwozi pod zabudowę w 2011 roku

, 27 stycznia 2011, 0:00

2010 rok marka DAF może zaliczyć do udanych. Poczynając od września 2010 r. segment pojazdów ciężkich osiągnął wzrost wynoszący prawie 50% w porównaniu z rokiem 2009, z kolei dostawy pojazdów w segmencie lekkim (6-16t) dały wzrost o blisko jedną czwartą wyniku sprzed roku. W grudniu odnotowano dwukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. Świadczy to o poprawiającej się koniunkturze na rynku transportowym.

W segmencie powyżej 16t DMC marka DAF utrzymała pozycję lidera, poprawiając udział rynkowy z 19,6 do 19,9 proc., dostarczając 1839 pojazdów ciężkich oraz 100 lekkich. W 2010 roku dealerzy DAF w Polsce zakończyli cztery inwestycje w Wyszkowie, Białymstoku, Rudzie Śląskiej i Ustroniu. Rozpoczęto realizację kolejnych 2 obiektów serwisowych, które oddane będą do użytku w roku 2011.

Ważnym wydarzeniem w 2011 roku będzie wprowadzenie elektronicznego poboru myta w Polsce. Od 1 lipca 2011 koszty dla przewoźników działających w Polsce radykalnie wzrosną. W obecnym systemie winietowym średni koszt wynosi około 8 gr. za km (roczny koszt winiety podzielony przez średni kilometraż). Z wprowadzeniem polskiego MAUT – elektronicznego system opłat drogowych – wzrośnie on do około 46 gr. za km, czyli prawie sześciokrotnie! Firmy korzystające z pojazdów Euro 3 lub starszych, będą zmuszeni do wymiany floty na nowszą, by zmniejszyć wydatki na myto. W związku z tą sytuacją, DAF przewiduje, że rok 2011 będzie rokiem wzrostowym dla rynku transportowego, z istotnym zwiększeniem ilości sprzedawanych podwozi pod zabudowę zarówno pod typowe zabudowy, jak również dla segmentów specjalistycznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!